کشته شدن 3 نفر در تظاهرات زیمبابوه

کشته شدن 3 نفر در تظاهرات زیمبابوه
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 03:21

درگیری میان معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی با نیروهای پلیس در پایتخت زیمبابوه، دست کم سه کشته بر جای گذاشت.

العالم-آفریقا

نتایج اولیه انتخابات پارلمان حاکی از پیروزی حزب زانو پی اف ( حزب حاکم ) است و شماری از معترضان، این حزب را به تقلب در انتخابات متهم کرده و با تجمع در خیابان ها با نیروهای پلیس ضد شورش درگیر شدند.

بر این اساس، معترضان خواستار مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری شده اند و این در حالی است که هیات عالی انتخابات این کشور پیشتر اعلام کرد که حداکثر تا پنج روز پس از انتخابات ، نتایج آن اعلام می شود.

خبرگزاری آلمان به نقل از «بیتی تیندای » یکی از رهبران مخالفان دولت نوشت: عنوان می شود شش نفر به ضرب گلوله زخمی و دو نفر نیز کشته شده اند.

رسانه های محلی از استقرار زره پوش ها و حضور گسترده نیروهای پلیس در خیابان های پایتخت خبر دادند.

انتخابات ریاست جمهوری، پارلمان و شوراهای شهرداری هشتم مرداد در سراسر زیمبابوه برگزار شد. نتایج انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام نشده است اما نامزد مخالفان دولت روز گذشته ، خود را پیروز این انتخابات دانست.

حزب زانو پی اف تا این لحظه 154 کرسی از مجموع 270 کرسی پارلمان را از آن خود کرده است و حزب «ام دی سی» ( حزب مخالفان دولت) با اختلاف زیاد و با کسب 54 کرسی در رتبه دوم قرار دارد .

جمهوری زیمبابوه کشوری است در جنوب آفریقا. پایتخت آن هراره است. این کشور حدود 16 میلیون نفر جمعیت دارد و زبان‌های انگلیسی، شونا و اندبله زبان‌های رسمی آن هستند.

زیمبابوه در قرن نوزدهم میلادی مستعمره انگلیس شد اما از سال 1965 تلاش‌ها برای استقلال در این کشور آغاز و سرانجام در سال 1980به طور رسمی جمهوری زیمبابوه اعلام موجودیت کرد.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها