تحلیلگر عرب در گفتگو با العالم:

عربستان همانند آمریکا به هدفش در یمن نخواهد رسید

عربستان همانند آمریکا به هدفش در یمن نخواهد رسید
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 14:18

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عرب تاکید کرد: عربستان نمی تواند به هدفی در یمن برسد که آمریکا نتوانست به آن در عراق به آن دست پیدا کند.

العالم - یمن

حسن حردان در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: اگر به مسیر جنگ عربستان در یمن نگاه کنیم در می یابیم که گزینه نظامی سعودی نخوهد داشت و مسیر جنگ سعودی در یمن به بن بست رسیده است.

وی تصریح کرد: هرگونه تداوم جنگ به منزله عمیق شدن حفره ای است که عربستان وارد آن شده است. این کشور هر اندازه به جنگ ادامه دهد؛ بیشتر در آن غرق خواهد شد لذا تنها راه برون رفت حرکت به سمت حل و فصل سیاسی اوضاع است.

حردان گفت: عربستان از بیش از سه سال و نیم پیش در تلاش برای کسب موفقیت در میدان نبرد برای تحمیل کردن شروط و دیکته های خود است اما تاکنون در این امر شکست خورده است و امروز همین تجربه را در الحدیده اجرا می کند و شکست می خورد.

وی تاکید کرد: عربستان قادر به درهم شکستن اراده ملت یمن نیست که مصمم به مقابله با تجاوزگری و تسلیم نشدن هستند. عربستان در برابر این اراده نخواهد توانست پیروز شود زیرا نمی تواند به هدفی در یمن برسد که آمریکا در رسیدن به آن در عراق شکست خورد. عربستان باید اذعان کند که دیگر نمی توان بر یمن سطره یافت و این کشور نخواهد توانست بار دیگر سلطه خود بر یمن را اعمال کند.

پربیننده ترین خبرها