مسکو: آمریکا هر چه زودتر پایگاه نظامی خود را در "التنف" سوریه جمع کند

مسکو: آمریکا هر چه زودتر پایگاه نظامی خود را در
پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 16:39

وزارت دفاع روسیه از پایان حضور گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در سویدا، درعا و قنیطره در جنوب سوریه خبر داد و گفت که پلیس نظامی روسیه مقدمات از سرگیری حضور گشتی های سازمان ملل در جولان را فراهم می کند.

العالم - سوریه

سرگئی رودسکوی رییس اداره عملیات ستاد ارتش روسیه در گفتگو با شبکه خبری "روسیا الیوم" گفت: بیش از 160 عنصر داعشی در جنوب غرب سوریه خود را تسلیم کرده اند و سویدا و درعا و قنیطره به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

رودسکوی تصریح کرد: از آنجا که آمریکا و اردن بر خلاف تعهدات خود به عنوان دو کشور ضامن در منطقه، هیچ کاری برای ثبات اوضاع و کنترل درگیری در جنوب نکرده اند، ارتش سوریه با حمایت و پشتیبانی نیروهای روس توانستند کل منطقه را آزاد کنند.

وی با اشاره به ثبت بیش از 84 حمله تروریست ها در 10 روز گذشته به مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی غیر نظامی در حلب، حماه و لاذقیه و حمله های مداوم پهپادهای تروریست ها به پایگاه حمیمیم از ادلب، مراتب نگرانی روسیه را بابت این اوضاع اعلام کرد.

رودسکوی همچنین با اشاره به نقش آمریکا در منطقه عملیاتی خاطرنشان کرد که مناطق مجاور "التنف" که در کنترل نیروهای آمریکایی است، شاهد افزایش حضور تروریست های "داعش" است که سعی می کنند از این منطقه به عنوان پایگاهی برای حمله به حومه سویدا و ریف دمشق و تدمر و دیر الزور استفاده کنند.

این مقام نظامی روسیه بر وخامت اوضاع در اردوگاه آوارگان الرکبان تأکید کرد؛ بیش از 60 هزار آواره در این اردوگاه وضعیت معیشتی بدی دارند این در حالی است که تروریست ها از این اردوگاه به عنوان پناهگاه استفاده می کنند.

وی یک بار دیگر از طرف آمریکایی خواست شرایط ورود کمک های بشردوستانه به این اردوگاه را هر چه زودتر فراهم کرده و امکان بازگشت آوارگان به شهر و محله خود را تسهیل کند؛

وی همچنین خواستار برچیده شدن پایگاه نظامی آمریکا در التنف شد.

 رییس اداره عملیات ستاد ارتش روسیه خاطرنشان کرد که ارتش سوریه با کمک همپیمانانش موفق به آزادسازی سویدا و درعا و قنیطره از اشغال تروریست ها شده است.

رودسکوی در این گفتگو خاطرنشان کرد که کمک های بشردوستانه غرب به جای غیرنظامیان سوری به دست تروریست ها می رسید.

وی همچنین گفت که بیش از 4200 عنصر مسلح از جنوب غرب به ادلب در شمال سوریه انتقال یافتند.

پربیننده ترین خبرها