افزایش موانع نظامی در قدس و ماجرای کارت شناسایی آبی + فیلم

پنج‌شنبه 11 مرداد 1397 - 22:17

نظامیان رژیم صهیونیستی به منظور پیشبرد نقشه های این رژیم برای قدس، اقدام به افزایش موانع نظامی در مسیرهای منتهی به قدس و نصب دروازه های آهنی بزرگ برای جلوگیری از ورود اهالی قدس به مسجد الاقصی و برقراری ارتباط بین مردم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بیش از 200 هزار شهروند قدس برای رسیدن به مسجد الاقصی باید از دروازه های الکترونیکی آهنی بزرگی رد شدند که رژیم صهیونیستی برای جدا کردن مناطق مختلف قدس از مرکز شهر ساخته و نصب می کند. رژیم اشغالگر به هدف تخلیه شهر از شهروندان عرب فلسطینی و اجرای نقشه های خود برای تحمیل هویت یهودی بر این شهر اقدام نصب این دروازه ها کرده تا اختیار ورود و خروج اهالی را هر صبح و شام به دست بگیرد.

این دروازه ها به گذرگاه های نظامی باز می شوند؛ گذرگاه هایی که در اطراف قدس ایجاد شده اند و رژیم اشغالگر قصد دارد با توسعه و افزایش گسترده این گذرگاه ها، قدس را به زندان بزرگی جدا از سایر شهرهای کرانه باختری تبدیل کرده و آن را در ازای تقویت رویکرد شهرک سازی و تخریب جغرافیا، از حیث اقتصادی و اجتماعی به زانو درآورد.. و عامل جمیعتی را به نفع شهرک نشینان تغییر دهد.

این رژیم با این کار در واقع قوانین موسوم به "مرکز زندگی برای اهالی قدس" و کنترل حضور آنها در مرکز شهر از طریق رصد عبور از این دروازه ها و گذرگاه های نظامی را اجرا می کند؛ این قوانین مربوط به آموزش و بهداشت افراد است که با صدور کارت شناسایی آبی موقت برای شهروندان صورت می گیرد. این رژیم به این ترتیب فرصت پیدا می کند تا بعدا به بهانه عدم حضور شهروند در مرکز شهر و مرکز زندگی خود، از آنها سلب تابعیت کند.

پربیننده ترین خبرها