مقام آمریکایی: ترامپ با خروج از برجام تنها کانال گفت‌وگو با ایران را نابود کرد

مقام آمریکایی: ترامپ با خروج از برجام تنها کانال گفت‌وگو با ایران را نابود کرد
جمعه 12 مرداد 1397 - 02:31

یک پایگاه آمریکایی تأکید کرده است که رئیس‌جمهور آمریکا در حالی پیشنهاد مذاکره با ایران را مطرح کرده که خودش با خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تنها کانال گفت‌وگو با ایران را نابود کرده است.

العالم-آمریکا

یک نشریه آمریکایی تأکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از سازش بیزار بوده و عاشق ملاقات‌های بدون نتیجه است؛ او در روابط بین‌الملل رویکردی دارد که معتقد است طرف مقابل نباید کوچکترین دستاوردی داشته باشد.

نشریه آمریکایی «امریکن کانزروتیو» در یادداشتی با اشاره به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مطرح کردن موضوع گفت‌وگو با ایران نوشت: «عهدشکنی در خصوص توافق هسته‌ای با ایران به خوبی نشان داد که طی سال‌های پیش رو هیچ مذاکره‌ای میان آمریکا و ایران صورت نخواهد گرفت».

این مقاله می‌افزاید: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حسن‌نیت و کانال‌های دیپلماتیک محدودی که مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و تهران ایجاد شده بود را نابود کرد طوری که به هیچ عنوان به صورت ناگهانی نیز احیا نخواهند شد».

در ادامه این گزارش آمده است: «ترامپ مدت‌ها وقت صرف کرد تا از این توافق به شدت انتقاد کند و سپس آن را زیر پا گذاشت و در تمام این مدت به دنبال این بود تا آن را به صورت کامل از بین ببرد. نمی‌توان یک توافق مهم دیپلماتیک را کنار گذاشت و تمام تعهدات را زیر پا گذاشت و بعد هم انتظار داشت که تمام طرف‌ها در آینده وارد مذاکره شوند

امریکن کانزروتیو تأکید کرد: «یکی از نقاط ضعف اصلی در رویکرد ترامپ در خصوص مسائل مربوط به روابط بین‌الملل این است که وی عاشق ملاقات است اما از سازش و مصالحه بیزار است».

این نشریه آمریکایی ادامه داد: «رئیس‌جمهور آمریکا از اغراق کردن و بزرگنمایی لذت می‌برد اما هیچ علاقه‌ای به نتیجه گرفتن ندارد. ترامپ مدام درخواست‌های غیرمنطقی و ماکسیمالیستی از طرف‌های دیگر دارد و در ازای این درخواست‌های بیش از حد یا به آنها چیزی نمی‌دهد و یا دستاورد اندکی برایشان می‌گذارد.»

این گزارش همچنین تصریح کرد: «دونالد ترامپ به توافق برد-برد اصلا اعتقادی ندارد و بیشتر روی رویکرد همه چیز یا هیچ اصرار می‌ورزد که در نهایت هم همیشه هیچ چیز باقی می‌ماند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از همان روزهای نخستِ به قدرت رسیدن در کاخ سفید، کارزاری همه‌جانبه را علیه ایران و مردم این کشور آغاز کرده، در کنفرانس خبری این هفته خود با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا در واشنگتن مدعی شد که حاضر است بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دیدار کند. وی در عین حال گفت که همه کشورها را به افزایش فشار بر ایران تشویق می‌کند.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از هیچ اقدامی برای توهین به ملت ایران فروگذار نکرده است. او با صدور یک فرمان، شهروندان ایران و چند کشور مسلمان دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. او چندی بعد هم در سخنانی سخیف، مردم ایران را «ملت تروریست» توصیف کرد. توهین‌های ترامپ به همین‌جا ختم نشده و او در هنگام آشوب‌های دی‌ماه سال گذشته مردم ایران را «گرسنه غذا» خواند.

دولت آمریکا همچنین از نخستین روزهای اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد. ترامپ سرانجام در تاریخ 8 می (18 اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها