ترامپ: امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب شود

ترامپ: امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب شود
جمعه 12 مرداد 1397 - 09:14

رئیس‌جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته ضدایرانی‌ترین سیاست‌ها را پیش رو گرفته بامداد جمعه باز هم در ادامه سیاست چماق و هویج خود گفت امیدوار است اوضاع بین او و ایران خوب شود.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه در یک سخنرانی در جمع هوادارانش گفت که ناتو برای اروپا بهتر است تا آمریکا.

او مدعی شد که آمریکا بعد از سال‌ها تلاش برای بازسازی دیگر کشورها اکنون در حال بازسازی خودش است. 

ترامپ در این سخنرانی که در شهر "ویلکس-بار" در ایالت "پنسیلوانیا" انجام شد به دیدارش با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه در شهر هلسینکی هم اشاره کرد و گفت که این دیدار «فوق‌العاده» بوده است. 

ترامپ درباره انتقادهای شدید رسانه‌ها از عملکرد او در این کنفرانس خبری در برابر پوتین گفت که رسانه‌ها می‌خواسته‌اند که دیدار او با پوتین، مسابقه بوکس باشد. 

در حالی که پوتین در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ گفت که دوست داشته او پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد نه "هیلاری کلینتون"، ترامپ یک بار دیگر مدعی شد روسیه از پیروزی او در انتخابات «بسیار ناخشنود» است. 

ترامپ در این کنفرانس خبری بار دیگر از خروج از برجام به عنوان یکی از دستاوردهایش یاد کرد: "من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک و بسیار پرهزینه ایران که توافقی بدون کارآیی بود خارج کردم. امیدوارم که همه چیز بین ما و ایران خوب شود، اما این را به شما بگویم که آنها کشور بسیار متفاوتی نسبت به چهار ماه پیش شده‌اند."

ترامپ که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش ضد ایرانی‌ترین سیاست‌ها را به عنوان راهبردش قرار داده در روزهای اخیر به سیاست چماق و هویج در قبال ایران رو آورده است. 

او چند روز پیش در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر ایتالیا گفت حاضر است "بدون پیش‌شرط" با مقام های ایران دیدار کند. ترامپ قبل از این دیدار پیامی خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران منتشر کرده و ایران را به شدت تهدید کرده بود.

برخی کارشناسان معتقدند این سیاست دو وجهی ترامپ به قصد تکرار الگویی است که او با کره شمالی پیش گرفت و ظاهراً جواب داد. 

با وجود این، بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها در آمریکا به ترامپ و تصمیم‌‌گیران در این کشور گوشزد کرده‌اند که ایران با کره شمالی قابل مقایسه نیست.

این موضوع را سرلشکر "محمدعلی عزیز جعفری"، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به ترامپ گوشزد کرده است. ایشان روز چهارشنبه گفت: "آقای ترامپ، ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد".

تسنیم

پربیننده ترین خبرها