بیانیه وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایت اخیر الحدیده

بیانیه وزارت حقوق بشر یمن درباره جنایت اخیر الحدیده
جمعه 12 مرداد 1397 - 11:29

وزارت حقوق بشر یمن جنایت فجیع جنگنده های سعودی در حمله به دروازه اصلی بیمارستان دولتی الثوره در استان الحدیده را محکوم کرد. در این حمله ده ها نفر کشته یا مجروح شدند.

العالم - یمن

وزارت حقوق بشر یمن در بیانیه ای این جنایت را نقض آشکار اصول و موازین قانون بین المللی انسانی دانست؛ قانونی که هر گونه حمله عمدی یا کور و بی هدف به غیر نظامیان یا مراکز و تأسیسات مدنی را منع کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است که حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان دولتی الحدیده، از مصادیق حمله عمدی و هدفمند به بیمارستان ها و مراکز درمانی از زمان آغاز این تجاوزات است... این حمله یک جنایت جنگی است و باید عوامل و مرتکبان آن در دادگاه بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

در این بیانیه آمده است این جنایت پس از درخواست ها و هشدارهای مکرر تعدادی از سازمان های بین المللی از جمله هشدار چند روز پیش یونیسف درباره احتمال شیوع وبا در میان مردم عادی در استان الحدیده و نیاز ضروری به کمک های بیشتر به بخش درمانی و بهداشتی این استان برای نجات جان هزاران شهروند صورت می گیرد.

در این بیانیه تصریح شده است که این حمله باعث تشدید رنج بیماران و نیازمندان به خدمات پزشکی شده و زندگی آنها را به خطر می اندازد.

این وزارت خانه در بیانیه خود تصریح می کند که این جنایت همزمان با برگزاری نشست شورای امنیت بین الملل برای بررسی اوضاع یمن و تلاش های صورت گرفته برای تحقق صلح صورت گرفته است.

وزارت حقوق بشر یمن کشورهای عضو ائتلاف تجاوز به یمن را مسئول عواقب این جنایت و تمام جنایت های پیش از آن از 26 مارس 2015 به بعد دانسته است.

این بیانیه از سازمان ملل و دستگاه های مختلف آن خواسته است مسئولیت اخلاقی خود را در این خصوص پذیرفته و تصمیم های فوری برای حفاظت از جان شهروندان یمنی با توقف تجاوز و رفع محاصره بگیرد.

این وزارت خانه همچنین یک بار دیگر خواستار تشکیل کمیته بین المللی مستقل برای بررسی تمام جنایات صورت گرفته در حق ملت یمن شد.

پربیننده ترین خبرها