رونمایی سناتورهای آمریکایی از لایحه تحریم های جدید علیه روسیه

رونمایی سناتورهای آمریکایی از لایحه تحریم های جدید علیه روسیه
جمعه 12 مرداد 1397 - 11:55

سناتورهای آمریکایی از احزاب جمهوریخواه و دموکرات روز گذشته قانونی را ارائه دادند که در صورت تصویب آن، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال خواهد شد.

العالم - آمریکا

سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی رو  پنجشنبه قانونی را  برای تحریم‌های جدید علیه روسیه ارائه دادند. این اقدام به عنوان گام جدیدی در واکنش به اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و اقدامات این کشور در سوریه و اوکراین صورت گرفته است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این لایحه محدودیت‌هایی در زمینه بدهی‌های دولتی، پروژه‌های نفت و انرژی، واردات اورانیوم و تحریم‌های جدید علیه مقامات روس و مقامات اقتصادی که در سیاست نفوذ فراوانی دارند را شامل می‌شود. همچنین بر حمایت از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تاکید دارد و بر اساس آن،  ترک این نهاد به دو سوم رای مجلس سنا نیازمند است.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه یکی از حامیان اصلی این اقدام گفت: «رژیم تحریم‌های کنونی از  اینکه جلوی مداخله روسیه در انتخابات میان دوره را بگیرد، ناتوان مانده است.» این موضع‌گیری گراهام در شرایطی است که وی پیشتر به خبرنگاران گفته بود آنچه وی یک برنامه تحریمی جهنمی خوانده بود را برای تنبیه روسیه مد نظر دارد.

«باب منندز» سناتور دموکرات  هم گفت که دولت به طور کامل با این تحریم‌ها موافقت نکرده است. وی گفت: «این لایحه اقدام دیگری برای تشدید فشارها بر کرملین است و محکومیت کامل کنگره را به دنبال خواهد داشت تا به این وسیله سرانجام پوتین متوجه شود که آمریکا دیگر رفتارهای وی را تحمل نخواهد کرد.»

روز پنجشنبه تدابیر دیگری در پیش گرفته شدند تا این قانون را سخت‌تر کنند. کنگره آمریکا لایحه تحریم‌های روسیه را تابستان سال گذشته تصویب کرد اما شماری از نمایندگان با عنوان نارضایتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از این اقدام، به آن واکنش نشان دادند و تنها زمانی حاضر به امضای آن شدند که کنگره با اکثریت آرا آن را تصویب کرد.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها ماه گذشته در اقدام به منظور محکوم کردن روسیه برای مداخله این کشور در انتخابات سال 2018 آمریکا به اتفاق‌نظر رسیدند با این حال کنگره همچنان  قانونی را تصویب نکرده است.

این اقدامات در حالی پیگیری می‌شوند که ترامپ روز چهارشنبه از «جف سشنز»، رئیس دادگستری این کشور خواسته تحقیقات کیفری «رابرت مولر»، بازپرس پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا را متوقف کند.
 

پربیننده ترین خبرها