تروریست ها یک بانک را در کشمیر غارت کردند

تروریست ها یک بانک را در کشمیر غارت کردند
جمعه 12 مرداد 1397 - 16:06

گروهی از تروریست ها که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، روز جمعه با حمله به یک بانک در ایالت جامو و کشمیر به غارت آن پرداختند.

العالم- آسیا 

به نقل از شبکه خبری 'ان دی تی وی'، این حادثه تروریستی درمنطقه شوپیان رخ داد که طی ماههای اخیر شاهد عملیات تروریستی متعدد و همچنین تظاهرات زیادی بوده است.
به گفته منابع ایالتی، تروریست ها 12 تفنگ از نیروهای امنیتی دولتی سرقت کرده و با استفاده از آنها به این بانک حمله کردند. آنها مقدار زیادی پول نقد نیز به سرقت بردند که هنوز میزان آن مشخص نشده است.
منابع پلیس در حال بررسی این حادثه هستند و هنوز نظر خاصی درباره آن اعلام نکرده اند.
بر اساس اعلام منابع امنیتی ایالتی، 600 تروریست در مرزهای این ایالت منتظر ورود هستند تا عملیات خرابکارانه انجام دهند.
وزارت کشور ایالات کشمیر نیز ادعا کرد که این تعداد تروریست از سوی پاکستان حمایت می شوند.
پلیس ایالت کشمیر همچنین گزارش داد امروز صبح دو تروریست دیگر را در روستای دیگری در همین منطقه کشته است.
بر اساس گزارشی که به پارلمان هند ارائه شده است، طی 6 ماه گذشته 100 تروریست و 43 نیروی امنیتی هند در درگیری های ایالت جامو و کشمیر کشته شده اند.
این گزارش افزود: در این درگیری ها همچنین 16 غیر نظامی کشته شده اند. در 6ماه گذشته 2566 مورد درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریست ها در ایالت جامو و کشمیر اتفاق افتاده است.
ایالت جامو و کشمیر اخیرا شاهد یک تغییر سیاسی بود. دولت ائتلافی بی جی پی و حزب دموکراتیک مردمی به دلیل اختلاف بر سر مساله تروریسم به اتحاد میان خود پایان دادند.
پس از قتل برهان وانی رهبر گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط نیروهای امنیتی هند در سال 2016، تعداد بیشتری از جوانان کشمیری جذب گروه های شبه نظامی شده اند.
مقامات امنیتی هند بر این عقیده هستند که افرادی که طی سال های اخیر به گروه های تروریستی و شبه نظامی در کشمیر پیوسته اند، مصمم به مبارزه و پیروزی هستند.
به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر از ماه جولای سال گذشته پس از آغاز ناآرامی های کشمیر بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه جوانان کشمیری تشکیل شده است.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر، هشتم جولای(18 تیر) سال 2016 اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر با حضور در منطقه، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 ( 1368) میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

ایرنا 

پربیننده ترین خبرها