انبار سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در سوریه کشف شد

انبار سلاح های آمریکایی و اسرائیلی در سوریه کشف شد
جمعه 12 مرداد 1397 - 17:39

نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی روستاهای اطراف 'قنیطره' واقع در جنوب این کشور مقادیر زیادی سلاح، تجهیزات نظامی و مواد غذایی تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند.

العالم- سوریه 

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در میان سلاح ها و تجهیزات کشف شده، موشک های آمریکایی از نوع 'تاو'، مین، اسلحه های تک تیرانداز و سایر تجهیزات متعلق به گروه موسوم به 'کلاه سفیدها' دیده شده که در زیر زمین مخفی شده بود.
 کلاه سفیدها یا 'وایت هلمت‌ها' گروهی هستند که در ظاهر وظیفه امداد رسانی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ های در سوریه را به عهده دارند و این وظیفه را با تبلیغات فراوان برای جذب حمایت مالی انجام می دادند، ولی در اصل فعالیت آنها در راستای دستورات آمریکا و غربی ها در سوریه انجام می شد. 
علاوه بر تسلیحات نظامی، مقادیری مواد غذایی تولید رژیم صهیونیسیتی نیز کشف شده است.
خبرنگار سانا افزود: عملیات جست و جو و پاکسازی روستاهای آزاد شده از دست تروریست ها همچنان ادامه دارد و بنابر اطلاعات حاصله از اهالی این روستاها، تروریست های گروه جبهه النصره قبل از انتقال به شمال سوریه، مقادیر قابل توجهی از سلاح و مهمات را در تعدادی از روستاها و مزارع در حومه قنیطره پنهان کردند.
پیشتر نیز سلاح ها و مهمات ساخت آمریکا و اسرائیل متعلق به تروریست ها در مناطق مختلف سوریه از جمله ریف دمشق و قلمون شرقی، توسط نیروهای ارتش سوری کشف و ضبط شده بود.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه 4 مرداد ماه طی توافقی پس از بیرون راندن تروریست ها، توانستند وارد شهر قنیطره شوند و آن را به طور کامل به دست بگیرند.
استان قنیطره با مساحتی بالغ بر یکهزار و 861 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، از کوچک‌ ترین استان‌های سوریه به شمار می رود، اما این استان جنوبی سوریه به لحاظ آن که بخشی از بلندی‌های جولان و به تبع آن خط مستقیم تماس با ارتش رژیم صهیونیستی است، یکی از مهمترین استان‌های سوریه است.

پربیننده ترین خبرها