وزیر بهداشت یمن: آمریکا مسئول حملات مرگبار به حدیده است

وزیر بهداشت یمن: آمریکا مسئول حملات مرگبار به حدیده است
شنبه 13 مرداد 1397 - 04:21

وزیر بهداشت یمن تاکید کرد، این حملات و جنایت ها به طور مشخص حملات و جنایتهای آمریکا محسوب می شود، از همین رو ما آمریکا را مسئول قطره قطره خونی که در الحدیده ریخته شده است می دانیم.

العالم -یمن

 طاها المتوکل وزیر بهداشت یمن با حضور در کنفرانسی خبری درباره اقدام ائتلاف سعودی در حمله به شهر الحدیده یمن و کشتار غیرنظامیان گفت: «ائتلاف سعودی دست به جنایت وحشتناکی زد و با حمله به شهر الحدیده بیمارستان الثوره، بازار ماهی فروشان و یک آمبولانس را در شهر الحدیده هدف قرار داد.

این حملات و جنایت ها به طور مشخص حملات و جنایت های آمریکا محسوب می شود، از همین رو ما آمریکا را مسئول قطره قطره خونی که امروز (جمعه) در شهر الحدیده ریخته شده است می دانیم. تمامی این جنایت ها با چراغ سبز آمریکا انجام می شود و اگر آمریکا نبود هیچ کشوری جرأت نمی کرد که چنین جنایت وحشتناکی را انجام دهد جنایتی که وجدان جهانی را به لرزه در آورد. از همین رو خواهان تحقیق کامل و فراگیر در خصوص جنایت جنگی تمام عیاری که در حدیده صورت گرفته هستیم. بیش از دویست تن در این جنایت کشته و زخمی شده اند.

تا این لحظه شمار کسانی که بر اثر این جنایت به شهادت رسیده اند به پنجاه و پنج نفر رسیده است و این تعداد ممکن است افزایش پیدا کند. در میان کشته شدگان سه زن و سه کودک نیز دیده می شوند. بیش از صد و بیست و چهار نفر نیز زخمی شده اند که حال شان وخیم است و حدود پنجاه زخمی نیز دچار جراحات متوسط و سطحی شده اند. جنایت شنیع هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایتی وحشتناک است.

متجاوزان کسانی را هدف قرار دادند که برای درمان به بیمارستان الثوره حدیده مراجعه کرده بودند اما در آنجا به جای درمان با موشکهای ائتلاف متجاوز سعودی مواجه شدند و چیزی جز موشک های نابود کننده و ویرانگر ندیدند از این رو نمی توان انگشت اتهام را به سوی کسی جز آمریکا و اسرائیل دراز کرد و چنین جنایت وحشتناکی را جز آمریکا و اسرائیل و اذناب آن ها در منطقه مانند آل سعود و آل نهیان و کشورهای ائتلاف پلید سعودی نمی توانند رقم بزنند.

گناه امدادگران و آمبولانسی که آمده بود مجروجان را جا به جا کند چه بود. آنها با این کار به دنبال آن بودند که آلبوم جنایت های شان در حق ملت یمن را تکمیل کنند. از این رو در این کنفرانس خبری من به نام وزارت بهداشت عمومی و به نام تمامی آزادگان جهان خواهان پایان دادن به تجاوز و لغو محاصره یمن هستم. امروز نمی توانیم دارو وارد شهر حدیده کنیم؛ امروز به علت حملاتی که آمریکا و اسرائیل علیه یمن انجام می دهند امکان ورود پزشکان به شهر حدیده ممکن نیست. امروز از سازمان های پزشکی ای که در کشور مشغول فعالیت هستند می خواهیم که وظیفة انسانی و اخلاقی خود را انجام دهند.

همچنین از تمامی آزادگان جهان می خواهیم با صدایی رسا خواهان پایان دادن به محاصره یمن و توقف تجاوز علیه ملت یمن شوند و خواستار ورود کمک های بشردوستانه بشوند. در مقابل جنایتی که در حدیده رخ داده است باید صدای جهانیان در محکومیت این جنایت شنیع طنین انداز شود. از این رو تمامی پزشکان جهان باید این جنایت را محکوم کنند و اجازه ندهند که آمریکا به بندر الحدیده یورش ببرد بلکه به آنها هشدار می دهیم که ممکن است فاجعه ای انسانی برای مردم رخ دهد در صورتی که یورشگر و اشغالگر آمریکایی، اسرائیلی و سعودی دست از تجاوزشان علیه ملت یمن بردارند.

بخش بهداشت ما در سایه قطع کمک های جهانی و اجازه ندادن به ورود دارو در حالت آمادگی کامل به سر می برد و به خدا تکیه کرده اند. امروز بیمارانی که در بیمارستان های حدیده به سر می برند خواه در بیمارستان های خصوصی باشند یا عمومی، از وضعیت بسیار بدی رنج می برند. برخی از آن ها باید در آی سی یو باشند. ما بار دیگر از تمامی پزشکان و آزادگان جهان می خواهیم که علیه این تجاوز آشکار که علیه ملت یمن صورت گرفته فریاد برآورند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها