رییس سازمان حج و زیارت:

بیش از 39 هزار ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند

بیش از 39 هزار ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند
شنبه 13 مرداد 1397 - 06:52

رییس سازمان حج و زیارت از حضور بیش از 39 هزار زائر ایرانی در سرزمین وحی خبر داد.

العالم - ایران

حمید محمدی اظهار داشت: تا پایان وقت روز جمعه دوازدهم مرداد ماه بیش از 39 هزار نفر از زائران ایرانی وارد سرزمین وحی شده اند.
وی با بیان اینکه پرواز زائران ایرانی از 27 تیرماه و به مقصد فرودگاه مدینه منوره آغاز شده است، گفت: پرواز زائران ایرانی از چهار روز گذشته هم در مدینه منوره و هم در فرودگاه شهر جده انجام می شود.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: تا آخر وقت روز جمعه بیش از 29هزار نفر وارد مدینه منوره شده اند که از این تعداد نیز نزدیک به 21 هزار نفر در قالب 150 کاروان بعد از احرام بستن در مسجد شجره به سمت مکه مکرمه عزیمت کرده اند.
وی تصریح کرد: پروازهای جده نیز از چهار روز گذشته آغاز شده و تاپایان وقت روز جمعه جمعا حدود 10 هزار نفر از زائران به این فرودگاه وارد می شوند. زائرانی که وارد این فرودگاه می شوند بعد از احرام بستن در جحفه وارد شهر مکه مکرمه می شوند
محمدی افزود: به غیر از آمار ورود تعداد زائران، در حدود 2 هزار و 450 نفر از عوامل اجرایی نیز برای خدمت رسانی به حجاج عزیز از روزهای قبل از آغاز فرآیند حج مشغول به فعالیت شده اند.
وی افزود: تمامی برنامه ریزی ها برای زائران عزیز به خوبی پیش می رود و امیدواریم که آنها نیز به نکات و توصیه های مرتبط با این سفر توجه داشته باشند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: پروازهای مدینه قبل که به مقصد فرودگاه مدینه انجام می گیرد تا روز 19 مرداد ادامه می یابد و از آن به بعد همه پروازهای ورودی به مقصد فرودگاه جده است؛ پروازهای برگشت زائران نیز از چهارم شهریور ماه آغاز خواهد شد و تا 24 شهریور ماه ادامه می یابد.
امسال حدود 86 هزار نفر از زائران کشورمان در موسم حج تمتع 97 شرکت می کنند.
نخستین پرواز ورود زایران ایرانی از روز 27 تیر ماه آغاز شده است وهر یک از زائران حدود 30 تا 40 روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها