مصری ها خواستار قطع رابطه با آمریکا شدند

مصری ها خواستار قطع رابطه با آمریکا شدند
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 16:55

مردم مصر با برگزاري تظاهرات گسترده، ضمن ابراز انزجار از فيلم توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر اسلام ،خواستار قطع كامل روابط اين كشور با آمريكا شدند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار العالم از مصر، ساخت فيلمي آمریکایی که در آن به ساحت مبارك رسول اكرم ( ص )، توهین می شود، خشم گسترده مردم و اعتراضات فراگير در مصر را سبب شد.

اين واكنش ها پس از آن شكل گرفت كه گروهي از قبطي هاي مصري ساكن در خارج از كشور، با همكاري " تري جونز " كشيش آمريكايي معروف به دشمني با اسلام، فيلمي توهين آميز درباره پيامبر اسلام ( ص ) توليد كردند.

در واكنش به اين اقدام هزاران تن از مردم مصر در مقابل سفارت آمريكا در قاهره تظاهرات كردند و پرچم آمريكا را به آتش كشيده و قطع كامل روابط با اين كشور را خواستار شدند.

يك روحاني مصري به خبرنگار العالم، گفت: مسلمانان سراسر جهان با پخش اين فيلم مخالفند بنابراين ما از يك سو خواهان جلوگيري از پخش اين فيلم هستيم و از سوي ديگر از "محمد مرسي" رئيس جمهور كشورمان مي خواهيم همه ديدارهايي كه قرار بود به كشورهاي اروپايي و آمريكا داشته باشد را لغو كند زيرا اين كشورها به قبطي هاي مصري ساكن خارج از كشور براي ساخت اين فيلم كمك كردند.

شيخ " محمد صلاح " عضو كميته شرعي حقوق و اصلاحات نيز در گفت و گو با شبكه العالم، گفت: آمريكا نمي خواهد صفحه اي تازه و سفيد در تعامل با جهان اسلام بگشايد، زيرا اگر اين كار را انجام دهد، بايد دست از اشغال جهان بكشد، اين در حالي است كه آمريكا خواهان اشغال جهان است.

در تظاهرات مصر، هزاران تن از مسلمانان در كنار جمعي از قبطي هاي مصري تظاهرات كردند و مخالفت قاطعانه خود را با اين اقدام اعلام كردند و عذرخواهي رسمي دولت ايالات متحده آمريكا را خواستار شدند.

"ويكتور نجيب " سخنگوي اتحاديه توسعه و حقوق بشر در گفت و گو با خبرنگار العالم، اظهار داشت: آن ها به دنبال تفرقه افكني ميان مسيحيان و مسلمانان مصر هستند تا در اين كشور فتنه طائفي به پا كنند و براي دخالت در اين كشور بهانه بتراشند؛ اما ما به آنها اعلام مي كنيم كه مسيحيان و مسلمانان مصر يكپارچه و متحد هستند و خواهند ماند.

12-11:35



 



پربیننده ترین خبرها