نیمی از زائران ایرانی حج ۹۷ وارد عربستان شدند

نیمی از زائران ایرانی حج ۹۷ وارد عربستان شدند
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 09:43

۴۳ هزار زائر ایرانی حج ۹۷ از 27 تیرماه تا شب گذشته وارد عربستان شده‌اند که ۳۱ هزار نفر از این تعداد زائران کاروان‌های مدینه‌ اول هستند.

العالم- ایران/ سیاسی 

امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که روند اعزام زائران کشورمان از ۲۷ تیرماه آغاز شده است و تا ۲۴ مردادماه ادامه دارد.

تا پایان وقت اداری روز گذشته ۱۳ مردادماه، تعداد زائران ایرانی اعزام شده به سرزمین وحی به ۴۳ هزار نفر یعنی نیمی از زائران می‌رسد.

تعداد زائران ایرانی مدینه اول که ابتدا به فرودگاه مدینه وارد شدند ۳۱ هزار نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر در قالب ۱۵۶ کاروان پس از ۶ روز اقامت در مدینه منوره و زیارت حرم نبوی و قبرستان بقیع، در مسجد شجره مُحرم شده و به سمت مکه مکرمه حرکت کردند. 

همچنین با توجه به اینکه پروازهای کاروان‌های مدینه دوم از هشتم مردادماه آغاز شده است تا پایان شب گذشته ۱۲ هزار نفر از فرودگاه جده وارد سرزمین وحی شده و پس از مُحرم شدن در جُحفه به مکه مکرمه مشرف شدند که در مجموع 34 هزار نفر از زائران کشورمان هم‌اکنون در مکه مکرمه حضور دارند.

به گزارش فارس، زائران خانه خدا از ۱۹ ایستگاه پروازی به مکه و مدینه مشرف می‌شوند که نیمی از پروازها با هواپیمایی ایران و نیمی دیگر با هواپیمایی سعودی صورت می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها