جبهه النصره درخواست آنکارا برای پیوستن به "جبهه آزادسازی ملی" را رد کرد

جبهه النصره درخواست آنکارا برای پیوستن به
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 10:37

جبهة النصره بار دیگر درخواست ترکیه مبنی بر منحل کردن این گروه و پیوستن به گروه "جبهه آزادسازی ملی" که اخیرا تشکیل شده را رد کرد.

العالم- سوریه 

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع نزدیک به گروه‌های مخالف در استان ادلب نوشت: آنکارا از سرکردگان گروه مخالف سوری جبهة النصره خواسته که در جلسات مشاوره‌ای که طی سه هفته به منظور بحث و رایزنی درباره سرنوشت ادلب در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

این درحالی است که جبهه النصره به دلایل مختلف پیشنهاد آنکارا مبنی بر پیوستن به گروه تازه تشکیل شده جبهه آزادسازی ملی را نپذیرفته است. یکی از دلایل عدم پذیرش پیشنهاد ترکیه از سوی این گروه مخالف سوری، اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد سرنوشت جنگجویان خارجی آن است طوری که کشورهای مادری آنها با بازگشت‌ این افراد به کشورهایشان مخالفت می‌کنند.

این منابع افزودند: جبهه النصره به اهداف ترکیه اعتمادی نداشته و بیم آن را دارد که توسط ترکیه از طریق گروه تازه تشکیل شده مورد هدف قرار گیرد، چراکه برخی از اعضای این گروه به دنبال نابودی جبهه النصره هستند.

به دنبال اعلام دولت سوریه مبنی بر انجام یک عملیات نظامی گسترده در ادلب به منظور آزادسازی این استان از تسلط گروه‌های مخالف ترکیه نیز به فکر متحد کردن گروه‌های مخالف و تمرین آن‌ها برای مقابله با حمله نیروهای دولتی سوریه به این استان است، چراکه به دلایلی نسبت به این عملیات ارتش سوریه نگران است.

این در حالی است که مسکو برای ترکیه یک ضرب‌الاجل یک ماهه در نظر گرفته تا وضعیت ادلب و شورشیان را مشخص کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها