جزئیاتی از ترفند جدید بن‌سلمان برای برکناری پدر!

جزئیاتی از ترفند جدید بن‌سلمان برای برکناری پدر!
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 10:58

فعالان سعودی در فضای مجازی به نکات جالبی درباره سفر سلمان بن عبدالعزیز به «نئوم» اشاره کرده‌اند، منطقه‌ای که جایگزین تفرجگاه طنجه در کشور مغرب شده است.

العالم _ عربستان سعودی

صفحه العهد الجدید از فردی که وی را مهمان ملک سلمان توصیف کرده، در جریان بازدید وی از پروژه نئوم در شمال غربی عربستان سخن گفته است.

این صفحه که خود را نزدیک به تصمیم‌سازان سعودی می‌داند، آورده است مهمانی که ملک سلمان در منطقه پروژه نئوم با وی دیدار کرده است، همسرش «فهده آل حثلین» مادر محمد بن سلمان ولیعهد وی است.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان، مادر و سه نفر از خاله‌هایش را در بازداشت خانگی قرار داده است، و در مقابل پدرش ادعا کرده که مادرش برای مداوا به آمریکا رفته است.

این صفحه آورده است ملک سلمان می‌خواست برای دیدار با همسرش به آمریکا برود، اما محمد پسرش پس از توصیه برخی مشاورانش به پدرش گفت که سفر وی به واشنگتن با توجه به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، مناسب نیست که ملک سلمان هم در پاسخ به پسرش گفت حرف شما درسته فایده‌ای ندارد.

بر اساس این گزارش،‌ملک سلمان بر سئوال خود درباره همسرش فهده-مادر بن سلمان که نزد وی بازداشت است- اصرار ورزید و پس از پافشاری، بن سلمان مجبور شد وی را از بازداشت‌گاه بیرون بیاورد،  اما ابتدا با مادرش توافق کرد و به او گفت به شرطی از بازداشت خارجت می‌کنم که پادشاه را به کناره‌گیری از قدرت متقاعد کنی که وی یعنی مادرش موافقت می‌کند و آنگاه مادرش را به نئوم آورد جایی که به اقامتگاه کنونی ملک سلمان تبدیل شده است.

العهد الجدید پرسیده است آیا مادر بن سلمان به توافقی که با وی مبنی بر متقاعد کردن پادشاه برای کناره‌گیری از قدرت دست یافته، پایبند خواهد بود و آیا پادشاه را به این کار راضی خواهد کرد و وی کناره‌گیری خواهد کرد یا خیر؟ باید به انتظار آینده نشست تا پاسخ این سئوال روشن شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها