ادامه تظاهرات ضد آمریکایی در دنیا

ادامه تظاهرات ضد آمریکایی در دنیا
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 03:22

با ادامه تظاهرات مردم خشمگين در کشورهاي اسلامي و عربي در اعتراض به فيلم توهين آميز آمريکايي عليه پيامبر اسلام (ص)، واشنگتن تدابير امنيتي اطراف سفارتخانه‌ها و کنسولگري‌هاي خود را در نقاط مختلف دنيا به شدت افزايش داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهرات و اعتراضها در پایتخت مصر برای سومین روز پیاپی ادامه دارد، به صورتیکه دیروز نیروهای امنیتی تلاش کردند با توسل به زور و شلیک گاز اشک‌آور، مردم را از اطراف سفارتخانه آمریکا متفرق کنند.

درگیری بین نیروهای امنیتی و مردم معترض اطراف خیابانهای سفارتخانه آمریکا در قاهره موجب مجروح شدن شماری از مردم شد. تظاهرکنندگان در واکنش به حملات نیروهای امنیتی یکی از خودروهای آنها را به آتش کشیدند.

تظاهرکنندگان مصری در شعارهای خود خواستار اخراج سفیر آمریکا و تحریم کالاهای این کشور هستند.

گروه اخوان المسلمین مصر نیز از مردم این کشور دعوت کرده است فردا در نقاط مختلف این کشور، دست به فعالیتها و تجمع‌های اعتراض آمیز بزنند.

در پایتخت تونس نیز نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم از مقابل سفارت آمریکا به سوی مردم گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند؛ مردم تونس قصد داشتند سفارت آمریکا را تسخیر کنند.

تظاهرکنندگان خشمگین تونسی پس مواجهه با نیروهای امنیتی، پرچم آمریکا را مقابل سفارت این کشور آتش زدند.

در یمن نیز مردم استان صعده در شمال این کشور در تظاهراتی گسترده، خشم خود را از توهین فیلم آمریکایی به پیامبر اسلام (ص) و تجاوزهای مکرر این کشور به یمن ابراز داشتند.

مردم مغرب عصر دیروز با تجمع در فاصله 200 متری کنسولگری آمریکا در "دارالبیضاء"، تظاهرات اعتراض آمیزی برگزار کرده و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

فلسطینی ها نیز با تجمع مقابل مقر سازمان ملل متحد در غزه، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها