اعلام آمادگی داسیلوا از زندان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برزیل

اعلام آمادگی داسیلوا از زندان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برزیل
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:28

رئیس جمهور سابق برزیل که به جرم فساد مالی در زندان است برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

العالم _ آمریکا

«لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل که به‌ جرم فساد مالی در زندان بسر می‌برد، روز شنبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برزیل اعلام آمادگی کرد.

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» لولا داسیلوا با ارسال پیامی خطاب به حزب چپگرای «کارگران» این کشور گفت: «برزیل نیاز به بازگرداندن دموکراسی دارد.»

بر اساس این گزارش، لولا داسیلوا به 12 سال زندان متهم شده و اینک در زندانی در شهر «کورتیبا» در جنوب این کشور است و احتمالا از شرکت در رای‌گیری‌های انتخاباتی ممنوع می‌شود. حزب کارگران برزیل نیز اخیرا  اعلام کرده که داسیلوا قربانی یک پرونده جعلی شده است.

خبرگزاری فرانسه اشاره کرد که با وجود زندانی لولا داسیلوا، او در نظرسنجی‌ها با فاصله زیادی از بقیه نامزدها قرار دارد.

در این نظرسنجی‌ها  همچنین مشخص شده که داسیلوا حمایت دو برابری نسبت به سایر نامزدهای اصلی دور نخست انتخابات به دست می‌آورد.

یکی از هواداران داسیلوا به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما حتی قوی‌تر هستیم. نقش ما تقویت نامزدی او و اطمینان از این است که داسیلوا  حق شرکت در مبارزات انتخاباتی را دارد، زیرا او بیگناه است.»

بر اساس قوانین برزیل ، فرد محکوم شده در دادگاه تا هشت سال قادر به شرکت  در انتخابات نیست  اما استثناء هم وجود دارد و داسیلوا باید منتظر رای دادگاه انتخابات باشد.

پلیس برزیل در مارس 2016 با مراجعه به خانه لولا داسیلوا، وی را دستگیر کرد و علت آن‌را وجود مدارکی مبنی بر دریافت سود غیرقانونی از جانب او و از  شرکت نفتی «پترو براس» اعلام کرد.

اهالی برزیل داسیلوا را پرنفوذ‌ترین سیاستمدار کشورشان بر می‌شمارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها