در برنامه مع الحدث مطرح شد؛

دلایل اسرائیل برای برقراری آتش بس طولانی مدت  

دلایل اسرائیل برای برقراری آتش بس طولانی مدت  
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 14:29

کارشناس مسائل اسرائیل گفت: تلاش های اسرائیل و مصر و محافل بین المللی برای دست یافتن بر آتش بس از نظر اسرائیلی ها ضروری به نظر می رسد.

العالم - فلسطین 

"محمد هواش " در گفت وگو با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث " گفت اسرائیل با آتش بس طولانی مدت در صدد رهایی از فشارهای بین المللی ناشی از مسائل بشر دوستانه غزه و کاهش فشارمحاصره با گشودن گذرگاه هاست.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اشغالگران صهیونیستی و چهار مرحله منتهی به برقراری آتش بس طولانی مدت با فلسطینیان گفت: اسرائیل در صدد مذاکره مستقیم با جنبش حماس و گروه های فلسطینی نوار غزه نیست  بلکه در صدد مذاکره با یک گروه است، از اینرو مصر را برای سازش فلسطین تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: تا کنون سازش متزلزل بوده  زیرا حماس خواهان سازشی همراه  با ادامه حکومت بر نوارغزه است.

هواش افزود:تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون نسبت به ادامه حکومت جنبش حماس برغزه سخت گیری کرده  زیرا تسلط حماس بر غزه  را جدا شدن نوار غزه از کرانه باختری می داند  که با وحدتی که به دنبال آن است  در تضاد می داند و از سوی دیگر به دنبال برگزاری انتخابات یکپارچه فلسطین برای تشکیلات و مجلس قانون گذاری و مجلس ملی فلسطین و پایان دادن به اختلافات برای همیشه جهت مقابله با فشارها و چالش های مربوط به تحمیل سازش اسرائیل از طریق معامله ترامپ است که  تشکیلات و سازمان آزادی بخش با آن مخالف هستند.

گفتنی است گروه های مقاومت فلسطین و اقشار مختلف مردم از ابتدا با معامله ترامپ مخالف بودند و با  برگزاری راهپیمائی های بازگشت هر جمعه به حذف مساله فلسطین از طریق معامله ترامپ اعتراض و مخالفت خود را اعلام کردند.

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها