حزب‌الله: سنگ‌اندازی‌های عربستان مانع تشکیل دولت لبنان می‌شود

حزب‌الله: سنگ‌اندازی‌های عربستان مانع تشکیل دولت لبنان می‌شود
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 14:07

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، سهم‌خواهی‌های غیرواقعی برخی طرف‌های سیاسی را عامل تأخیر در تشکیل دولت لبنان اعلام و فاش کرد، عربستان در پشت پرده این ماجرا قرار دارد.

العالم- لبنان 

 یکی از مقام‌های بلندپایه حزب‌الله لبنان اعلام کرد که عربستان مانع تشکیل دولت جدید لبنان می‌شود.

«شیخ علی دعموش» نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در مراسم یادبود شهدای شهر «حاریص» در جنوب لبنان اعلام کرد، آنچه امروز مانع تشکیل دولت شده این است که عربستان در پشت پرده سهم‌خواهی‌های غیرواقعی برخی طرف‌های سیاسی قرار دارد؛ سهم‌خواهی‌هایی که با حجم ائتلاف‌ها [و تعداد کرسی‌های احزاب در پارلمان] متناسب نیست.

به گزارش وبگاه النشره، این مقام بلندپایه حزب‌الله توضیح داد که برخی از این طرف‌های سیاسی و حامیان آنها، در برخی کشورهای منطقه‌ای و سفارت‌هایشان در بیروت، خیرِ لبنان را نمی‌خواهند.

وی تصریح کرد، ملت وفادار لبنان به دولتی نیاز دارد که بحران‌های متعدد را حل کند و بر ثبات و ایستادگی‌اش بیفزاید، برخی مردم اعتماد خود به طبقه سیاسی را از دست داده‌اند، طبقه‌ای که با سهم‌خواهی زیاد خود (کرسی‌های وزارتی) در تشکیل دولت مانع از انجام این کار (تشکیل کابینه) شده‌اند.

سعد الحریری در سوم خردادماه امسال (1397) مأمور به تشکیل کابینه شده اما اکنون با گذشت بیش از دو ماه، رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید نتیجه‌ای نداشته است.

دعموش در بخشی دیگر از سخنان خود، به مناسبت این روزهای لبنان یعنی سالروز جنگ 33 روزه پرداخت و گفت، رژیم صهیونیستی طی جنگ 33 روزه در سال 2006 تمام توان نظامی و سیاسی خود را برای تضعیف مقاومت و شکست آن بسیج کرد اما به دلیل قدرت مقاومت، اراده و ثبات، در این مسیر موفق نبود.

شیخ دعموش ادامه داد، «رژیم اشغالگر پس از جنگ 2006 سعی در تضعیف مقاومت از خلال جنگ سوریه کرد اما شکست خورد و امروز همه به پیروزی محور مقاومت و سوریه اذعان دارند و مقاومت از تجربه و قدرت بیشتری برخوردار است».

نائب‌رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد، رژیم صهیونیستی به این دلیل جنگ جدیدی علیه لبنان به راه نمی‌اندازد که اکنون فهمیده مقاومت، قوی است و پس از جنگ سوریه قویتر هم شده است. دشمن، امروز بهتر از بسیاری از لبنانی‌ها درباره میزان پیشرفت قدرت مقاومت اطلاعات دارد و به همین دلیل هنگام محاسباتش دست به حماقت علیه لبنان نمی‌زند.

شیخ دعموش ادامه داد: دشمن می‌داند کسانی که در جنگ سال 2006 ایستادند و مقابله کردند اکنون نیز آمادگی کاملی برای دفاع از لبنان با تمام قدرت و شجاعت دارند.

جنگ سی‌وسه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان 12 ژوئیه سال 2006 آغاز شد و بدون آنکه اهداف رژیم صهیونیستی که نابودی کامل حزب‌الله و ترور دبیر کل آن از جمله اهداف جنگ بود، با قطعنامه 1701 پایان یافت. 

در این جنگ نه تنها مرزها تغییری نکرد، بلکه کارشناسان و ناظران سیاسی، رژیم صهیونیستی را بازنده جنگ معرفی کردند. 

پربیننده ترین خبرها