ترور؛ سیاست اصلی رژیم صهیونیستی

ترور؛ سیاست اصلی رژیم صهیونیستی
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 17:53

تاریخ چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی مملو از ترور، اقدامات نظامی، جاسوسی، تخریب و جنایت در کشورهای دیگر بوده است.

العالم - گزارش

پس از جنگ جهانی دوم اسراییل از ترور و کشتارهای هدفمند بیش از هر دولت دیگری در جهان غرب به بهانه حفظ امنیت استفاده کرد. در بسیاری از موارد رهبران این رژیم تاکید داشته‌اند که کشتارها و اهداف هدفمند و حفاظت از امنیت ملی یک "اقدام اخلاقی و قانونی" برای حفظ جان مردم اسراییل است.

یکی از برهه‌های معروف در عملیات تروریستی این رژیم، زنجیره ترور علیه دانشمندان برجسته دانش هسته‌ای در ایران است.

بر اساس مقررات این رژیم، تمامی صهیونیست‌ها از هر قشری، موظف به خدمت در ارتش این رژیم هستند و در صورت دریافت دستور از فرماندهان مافوق، مکلف به ترور، کودک‌کشی و ارتکاب انواع جنایتند.

عوامل رژیم صهیونیستی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی، چند دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کردند. هرچند رژیم صهیونیستی مانند ده‌ها مورد دیگر از عملیات‌های تروریستی خارجی‌اش دست داشتن در این  ترورها را نه رد و نه تایید کرده، اما هم رسانه‌های این رژیم و همچنین مقام‌های صهیونیست بعضا به تلویح تایید کرده‌اند که این حملات کار اسرائیل بوده است.

یکی از این موارد، کتابی است که اخیرا با عنوان «برخیز و اول بکش!» منتشر شده است. این کتاب که توسط «رونن برگمن» خبرنگار و تحلیلگر امنیتی و باسابقه اسرائیلی نوشته شده، در مقدمه خود و بعدا در فصولی از کتاب به صراحت به "اسرائیلی بودن" ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره می‌کند.

برگمن با اشاره به اینکه یکی از وظایف «مئیر داگان» رئیس وقت موساد مختل کردن برنامه هسته‌ای ایران بوده، نوشته است: «داگان برای این کار چند روش را به کار گرفت. یکی از دشوارترین، اما به عقیده داگان موثرترین روش‌ها، شناسایی دانشمندان کلیدی موشکی و هسته‌ای ایران، ردیابی آن‌ها و کشتن آن‌ها بود. موساد ۱۵ نفر از این افراد را شناسایی کرد و ۶ نفر از آن‌ها را عمدتا در حالی که صبح‌هنگام در مسیر محل کارشان بودند، با بمب‌هایی با زمان انفجار کوتاه که به خودروهای‌شان الصاق می‌شد، هدف قرار داد. »

اسراییل متهم به حمایت گروه های تروریستی در منطقه است.

اسراییل حتی سابقه ترور یهودیان و جاسوسان خود را نیز در کارنامه دارد.رابرت مکسول یهودی ، نماینده پارلمان بریتانیا و جاسوس سابق موساد توسط نهاد ویژه ترور در موساد موسوم به کیدون در جزایر قناری ترور شد.

یسرائیل کاتص وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی می گوید: " طرف هایی غیر از اسراییل حماس را محور شر ایران می دانند و مصلحت آنها در ضربه زدن به حماس است"

کاتص رژیم های عربی وابسته مانند، عربستان، امارات، بحرین  و... و خودگردانی فلسطین به رهبری محود عباس را رسما به مرحله جدیدی از تقابل با مقاومت فلسطینی و ضربه زدن به آن  دعوت می کند.

یعنی قرار دادن اسم حماس در فهرست تروریستی این کشورها، همانگونه که عادل الجبیر پس از سفر ترامپ به ریاض و دستور تشکیل ائتلاف ضد تروریستی کشورهای عربی و اسلامی با حضور اسرائیل و امریکا طی بیانیه ای حماس را تروریست خواند و یا اعمال برخی فشارها برآن مانند تشدید محاصره غزه و ایجاد محدودیت های سیاسی و مالی از نگاه صهیونیست ها کافی نیست و اینها باید وارد فاز جدیدی شوند و آن حذف حماس از معادله از طریق ترور رهبران آن برای مساعد سازی غزه جهت جایگزین سازی جریان های همسو است.

اقدامی که به زعم صهیونیست ها و رژیم های عربی، این مولفه مهم وحدت بخش را از دستان جمهوری اسلامی ایران خارج کرده و آنها می توانند بحران فلسطین را آنگونه که مطلوب آنها است در چارچوب معامله قرن ترامپ یکسره سازند.

 به همین دلیل است که این وزیر صهیونیستی از حماس با عنوان "محور شر ایران" یاد می کند. نکته ای که در ادبیات رهبران رژیم های عربی در یک سال اخیر فراوان مطرح شده است و در اجلاس سران عرب در تهران نیز تکرار شد.

ترور رهبران و دانشمندان حماس در خارج از فلسطین از سوی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی که از سال 1997 با ترور ناکام خالد مشعل در اردن آغاز شد و با شهادت شهید دکتر فادی بطش در مالزی ادامه یافته است.

محمد الزواری دانشمند عضو جنبش حماس، 15 دسامبر سال (2016) زمانیکه آماده می‌شد که سوار خودرو خود شود، ترور شد. دو فرد بر سر راه او قرار گرفتند و 20 گلوله به او شلیک کردند که هشت گلوله به طور کامل به او اصابت کرد و سبب جان باختن او شد.

گفته می‌شود که محمد الزواری از کارشناسان خبره در حوزه ساخت پهپاد بود که با جنبش حماس همکاری می‌کرد.

«محمد فادی البطش» ۳۵ ساله، پژوهشگر فلسطینی در حال خروج از منزل خود در مالزی برای اقامه نماز صبح بود که هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفت. همزمان حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پژوهشگر فلسطینی که در مالزی ترور شد از اعضای این جنبش بود

منابع فلسطینی می‌گویند که «سلیمان محمد الفرا» و «محمد حمید البنا» دو دانشمند فلسطینی هستند که به طرز مشکوکی در داخل آپارتمانی در الجزایر به قتل رسیدند.

این دو محقق فلسطینی اهل خان یونس غزه بودند که احتمالا توسط عوامل سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ترور شدند.

ترور دانشمند برجسته سوریه و رد پای رژیم صهیونیستی

دکتر عزیز اسبر، مدیر پژوهش‌های علمی در شهر مصیاف و راننده‌اش در اثر انفجاری که خودروی آنها را هدف گرفته بود، جان خود را از دست دادند، در حالی که نفر سومی نیز که به نظر غیرنظامی و در محل حادثه بوده، زخمی شده است.

منابع رسانه‌ای گفتند، داعش همچنان به شیوه کشتار و ترور در سوریه با هماهنگی اسرائیل ادامه می‌دهد.

اسرائیل قبلا در چندین حمله هوایی مرکز پژوهش‌های عملی مصیاف را هدف قرار داده بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ماه سپتامبر ۲۰۱۷ از طریق حریم هوایی لبنان مرکز پژوهش‌های علمی مصیاف در حومه غربی حماة را هدف گرفتند که به کشته شدن دو تن انجامید و این مرکز را متحمل خسارت‌های مالی سنگین کرد.

آیا مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی حرفی ، موضعی و سخنی درباره ادامه اقدامات ماشین ترور موساد بر لب می آورند؟!

زهره فارسی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها