واکنش سوریه به ترور نافرجام رئیس جمهور ونزوئلا

واکنش سوریه به ترور نافرجام رئیس جمهور ونزوئلا
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 16:54

وزارت امور خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با ونزوئلا، ترور نافرجام رئیس جمهور این کشور را محکوم کرد.

العالم / آمریکا

یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه امروز یکشنبه در واکنش به خبر تلاش برای ترور رئیس جمهور ونزوئلا، این اقدام را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: یک منبع در وزارت خارجه اعلام کرد، سوریه با کشور دوست، ونزوئلا و رهبرانش اعلام همبستگی و همچنین بار دیگر همگان را به احترام به حاکمیت این کشور دعوت می‌کند. 

این منبع، ضمن دعوت به «عدم دخالت در امور داخلی ونزوئلا» گفت: سوریه به شدیدترین وجه ممکن تلاش‌ها برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا را که هدفش بی‌ثبات و ناامن کردن کشور است، محکوم می‌کند.

بامداد امروز (یکشنبه) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» را نیمه‌کاره گذاشت.

دقایقی پس از این حادثه، مشخص شد یک پهپاد هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است. به گفته سخنگوی دولت ونزوئلا،  این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته است.

امروز همچنین جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدام علیه مادورو را سبب ناامنی در ونزوئلا دانست و تلاش برای ترور او را محکوم کرد. 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ما این اقدام را حرکتی در جهت بی‌ثباتی و ناامنی در ونزوئلا و به نفع دشمنان دولت و مردم این کشور می‌دانیم و آن را بشدت محکوم می‌کنیم.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، صبح امروز یکشنبه اعلام کرد، یک گروه و جنبش مخفی به نام «سربازان فلانل» در صفحه توئیتر خود مسئولیت ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا را برعهده گرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها