اعلام قیام مخالفان سعودی علیه رژیم آل سعود

اعلام قیام مخالفان سعودی علیه رژیم آل سعود
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 18:41

فعالان و گروه های سیاسی فراخوانی برای قیام مردمی در عربستان دادند و از رژیم آل سعود خواستند قدرت را به طور مسالمت آمیز واگذار کند و کشور را به سوی سرنوشت نامعلومی سوق ندهد.

العالم- عربستان 

تعدادی از افسران سابق گارد ملی عربستان نیز در بیانیه ای در پاسخ به درخواست های گسترده مردمی از انقلاب علیه رژیم سعودی حمایت کردند و از سوی دیگر حزب الامه الاسلامیه بر مسالمت آمیز بودن این فراخوان و حق مردم در احقاق و مطالبه حقوق و آزادی خود تاکید کرد.

نایف الحربی از فعالان سعودی از افسران سابق گارد ملی عربستان برای قیام با هدف سرنگون کردن پادشاه سعودی و ولیعهد این کشور فراخوان داد و سپس مخالفان و گروه های سیاسی و فعالان سیاسی از این فراخوان حمایت کردند.

فراخوان برای تغییر رژیم السعود با استقبال و لبیک گسترده مردمی مواجه شد و بعد از آن بود که انتقادهای شدیدی از اقدامات سرکوبگرایانه محمد بن سلمان ولیعهد مطرح شد به خصوص سرکوب هایی که در سایه بازداشت های روز افزون و تنش و بحران بی سابقه امنیتی رخ داد. افزون بر آن در زمانی که شکست سیاسی ولیعهد سعودی در همه سطوح و زمینه ها مطرح است.

حزب الامه الاسلامیه از این فراخوان استقبال کرد و این حزب بر حق مردم در احقاق حقوق شان و مطالبه گری و ازادی همه بازداشتی ها که در زندان های سعودی در معرض ظلم قرار می گیرند تاکید کرد. 

این حزب بر مسالمت آمیز بودن این فراخوان تاکید کرد و به رژیم سعودی درباره سرکوب اعتراضات احتمالی هشدار داد و تاکید کرد مردم دیگر رفتارها و عملکرد مقامات سعودی را در مدیریت کشور و جنگ علنی آن علیه اسلام و مسلمانان را نخواهند پذیرفت.

به نظر می رسد جناح مخالف درون حاکمیتی در دربار سعودی نیز از این اعتراضات و فراخوان ها حمایت می کند هرچند که بنا به مصالح و شرایطی هنوز به طور علنی حمایت خود را اعلام نکرده است.

رسانه ها اعلام کردند این تحرکات باعث نگرانی شدید مقامات سعودی و در راس آن پادشاه و ولیعهد شده است.

پربیننده ترین خبرها