آغاز عملیات «الحشد الشعبی» برای پاکسازی شمال شرق دیاله

آغاز عملیات «الحشد الشعبی» برای پاکسازی شمال شرق دیاله
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 20:39

عملیات نیروهای «الحشد الشعبی» برای پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش در شمال شرق دیاله از صبح امروز آغاز شده است.

العالم _ عراق

نیروهای الحشد الشعبی عراق صبح امروز یکشنبه، عملیاتی نظامی برای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در شمال شرق دیاله آغاز کردند.

وبگاه الحشد الشعبی اعلام کرد که عملیات حمله نیروهای الحشد به مواضع داعش در روستاهای منطقه «جلولاء» در شمال دیاله، صبح امروز آغاز شده است.

الحشد الشعبی تاکید کرد که «عملیات آن طبق برنامه از پیش تعین شده تا بازپس‌گیری کامل منطقه ادامه خواهد داشت. در این عملیات، دو لشکر ۱۱۰ و ۲۳ آن و یک تیم اطلاعاتی حضور دارند».

در همین ارتباط، «مزهر العزاوی» فرمانده عملیات دجله در گفت‌وگو با شبکه خبری السومریه اعلام کرد که «نیروهای امنیتی مشترک ارتش، پلیس و الحشد الشعبی عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تعقیب داعش در منطقه حوض الندا در ۵۵ کیلومتری شرق بعقوبه آغاز کرده‌اند».

العزاوی افزود: این عملیات از دو محور اصلی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش با هدف پایان دادن به هرگونه فعالیت گروه‌های تروریستی آغاز شده است.

دسامبر گذشته در پی اعلام آزادسازی کامل شهرهای عراق از کنترل داعش، عناصر داعشی چند نفر از غیرنظامیان عراقی را در جاده بغداد-دباله-کرکوک ربودند و اعدام کردند. این مساله باعث شد، نیروهای امنیتی عراق عملیات نظامی «انتقام خون شهدا» را برای پاکسازی جاده و مناطق نزدیک آن در استان‌های دیاله، کرکوک و صلاح الدین اجرا کنند.

پربیننده ترین خبرها