شبه جزیره کریمه، پایتخت فرهنگی روسیه می‌شود

شبه جزیره کریمه، پایتخت فرهنگی روسیه می‌شود
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 20:51

دولت روسیه قصد دارد برای جذب بیشتر گردشگر ، در قالب طرحی، شبه جزیره «کریمه» را به پایتخت فرهنگی این کشور مبدل کند.

العالم _ اروپا

دولت روسیه قصد دارد کریمه را به پایتخت جدید فرهنگی این کشور مبدل کند و در همین زمینه شش شاهکار هنری در گالری و موزه‌های این کشور قرار است به کریمه انتقال داده شوند.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز»، تبدیل این شهر به مرکز هنری، بعد از احداث پل بین این شبه جزیره و روسیه، گام دیگری برای تثبیت الحاق کریمه به فدراسیون روسیه است.

این طرح که از سوی «اولگا گولدوتس» معاون نخست وزیر روسیه پایه گذاری شده، شامل تأسیس یک سالن اپرا، باله، تئاتر، موزه، سینما و مدرسه آموزش رقص است. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در جریان این پروژه قرار گرفته است.

معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به دیگر جزئیات این طرح افزود که هدف این پروژه تبدیل کردن این شهر به یک پایتخت فرهنگی است و این طرح به افزایش گردشگران در این منطقه کمک می‌کند.

گولدوتس در این زمینه گفت که از زمان افتتاح پل بین کریمه و شبکه حمل و نقل روسیه که در ماه می رونمایی شد  تاکنون یک و نیم میلیون گردشگر از آن استفاده کرده‌اند.

اتحادیه اروپا که هنوز الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نشناخته، ساخت پل میان این شبه جزیره و خاک اصلی روسیه را محکوم و تحریم‌های تازه‌ای علیه چند فرد و شرکت روس وضع کرده است. تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر علیه کریمه وضع شده، موجب شده تا میزان حضور شرکت‌ها و گردشگران غربی در این منطقه کاهش یابد.

پل کریمه به طول ۱۹ کیلومتر طولانی‌ترین پل روسیه به حساب می‌آید و رئیس‌جمهور روسیه در  مراسم افتتاح  آن تاکید کرد، این پل می‌تواند به رشد اقتصادی کریمه کمک شایانی کند.

شبه جزیره کریمه خط جدایی میان حامیان اتحادیه اروپا و روسیه است و حدود ۶۰ درصد از جمعیت بیش از دو میلیون نفری این شبه جزیره، روس تبارند. این شبه جزیره در سال ۲۰۱۴ پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه‌های مورد حمایت غرب و قدرت گرفتن راستگرایان افراطی در شرق اوکراین، در جریان یک همه‌پرسی از اوکراین جدا شده و به روسیه پیوست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها