العالم گزارش می دهد؛

ترور مغزها و نقش دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی

ترور مغزها و نقش دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی
يکشنبه 14 مرداد 1397 - 22:39

 رژیم صهیونیستی بار دیگر پرونده ترور مغزها و دانشمندان را در دستور کار قرار داده است تا جایی که دکتر عزیز اسبر مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات در شهر مصیاف سوریه در یک عملیات تروریستی صهیونیست ها به شهادت رساند.

العالم- سوریه              

 رژیم صهیونیستی با هر سیلی که از بابت پیشروی ارتش سوریه می خورد درصدد توطئه و ایجاد ناآرامی و ناامنی جدیدی مبادرت می ورزد و با موشک و هواپیما مناطقی را هدف قرار می دهد و حتی بار دیگر پرونده ترور مغزها و دانشمندان را در دستور کار قرار داده است تا جایی که دکتر عزیز اسبر مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات در شهر مصیاف سوریه در یک عملیات تروریستی صهیونیست ها به شهادت رسید.

در جریان این عملیات تروریستی بمب در مسیر حرکت خودرو این دانشمند سوری در حومه حماه و درست هفت ئقیقه بعد از خروج از منزلش منفجر شد. این بمب کوچک بود ولی پیام بلندبالایی داشت که بازتاب و انعکاس آن به گوش همه جهانیان می رسد.

این شهید بزرگوار مدرک تحصیلی دکترای خود را در بخش فیزیک اتمی و دکترای رشته سوخت مایع موشکی از دانشگاه فرانسه اخذ کرده بود.

وی همه زندگی خود را صرف خدمت به محور مقاومت از طریق توسعه و به روز کردن سلاح ارتش سوریه کرد و همین تلاش ها و زحمات وی بود که باعث پیروزی بر طرح توطئه امیز تکفیری ها و صهیونیست ها و آمریکایی ها شد. شهید عزیز اسبر به رازی از اسرار ارتش سوریه تبدیل شده بود و این شهید دهه 50 درد فراق و دوری را برای ما به جا گذاشت. دوری از فرماندهان شهید. غم و اندوه را بار دیگر برای ما زنده کرد و ما مجددا علما و دانشمندان و فرماندهان شهید را به یاد می آوریم کسانی مانند حاج حسن اللقیس و دکتر نبیل زغیب و سردار حسن تهرانی مقدم و دکتر عزیز الوسام که به دست دستگاه اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی شهید شدند.

از نخستین عملیات ترور در جنگ علیه سوریه ، گروه های تروریستی مسلح مانند داعش و جبهه النصره و همچنین گروه های مسلح داخلی موسوم به ارتش آزاد صاحب دستگاه های ارتباطی و مخابراتی و دستگاه های رصد پیشرفته بودند و دایما و به طور مستقیم با شبکه های ماهواره ای و ماهواره ها ارتباط داشتند. برخی از این ارتباطات ماهواره ای از طریق دستگاه اطلاعاتی روسیه و چین رصد می شد و چنین فاش شد که متاسفانه دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی نقش بسیار منفی و بدی را در خصوص ترور شخصیت های علمی و دانشمندان هسته ای ایفا می کند. در این میان نقش فعال و موثر ریچادر کلیفلاند ژنرال آمریکایی در مدیریت این عملیات تروریستی بر کسی پوشیده نیست. بر اساس اطلاعات موجود دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا یک گروه و تیم ویژه مامور ترور اموزش داده است و اعضای این تیم از طریق مرزهای اردن و از طریق مرزهای سوریه با جولان اشغالی وارد این کشور شدند و در مناطق مختلف مستقر شده اند.

موساد اسرائیل بالاترین نقش را در ایجاد و احداث اتاق های عملیات و تشکیل مراکز آموزش نظامی در اردن ، ترکیه و منطقه کردستان در شمال عراق ایفا کرده است و برخی از این تیم ها و گروه های اطلاعاتی  اموزش دیده مسئول حمله به فرودگاه ها و برخی دیگر مسئول انجام ترورها بودند که به طور دایمی و مستمر با همدیگر در ارتباط بوده اند و همکاری می کردند. لیست ترورها را رژیم صهیونیستی تهیه می کند که رونین برگمن جنایتکار صهیونیستی که ارتباط نزدیکی با دستگاه های امنیتی این رژیم دارد افشا کرد زمانی که فهرست سیاهی از ترور تعدادی از مغزها و دانشمندان سوری و ایرانی و فرماندهان مقاومت در چارچوب یک سلسله عملیات ترورهای سری و مخفیانه منتشر کرد. ترور هایی که در آن دشمنان رزیم صهیونیستی در منطقه را هدف قرار داد و این ترورها از شهید عماد مغنیه در سال 2008 آغاز شد.

پر واضح است که شهید عزیز اسبر در چند وقت اخیر کاملا تحت نظر و رصد بوده است و این چیزی است که حملات تروریستی و هدف قرار دادن های پیاپی مسئولان مرکز مطالعات و تحقیقات علمی در حومه حماه را تفسیر می کند. جایی که چندین با هدف حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و یکی از اهداف آنان ترور همین دکتر شهید بود تا این که زمان و لحظه مناسبی را برای ترور او انتخاب کردند چیزی که ما را به یاد عملیات ترور دو خلبان سوری می اندازد خلبان هایی که در مراکز آموزشی پرواز با هواپیماهای پیشرفته را به دیگر خلبانان آموزش می دادند.

این عملیات تروریستی ما را به یاد ترور سرلشکر عبدالله الخالدی و سرلشکر نبیل زغیب مسئول مستقیم توسعه برنامه موشکی سوریه قرار داد تا جایی که به پدر موشکی سوریه معروف شده بود. حلب نیز صحنه ترورهای مشابه از جمله دکتر سمیر رقیه متخصص مهندسی پرواز بود کسی که بر اساس اطلاعات موجود از سوی تروریست های جبهه النصره در سال 2012 در حلب بر اساس شیوه اطلاعاتی معروف موساد در هدف قرار دادن شخصیت ها و علما و فرماندهان مقاومت ربوده شود. 

حسین مرتضی

پربیننده ترین خبرها