بصره دومین نقطه گرم جهان شناخته شد

بصره دومین نقطه گرم جهان شناخته شد
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 08:43

براساس گزارش های یک از ایستگاه های آب و هوایی بین المللی، چهار استان عراق روز یکشنبه جزو گرمترین نقاط جهان شدند و بصره در جنوب عراق با 48 درجه در رتبه دوم جهان قرار گرفت.

العالم - عراق

به گزارش رسانه های عراق، ایستگاه بلاسیرویلی در کالیفرنیا آمریکا جدولی از گرم ترین نقاط جهان در روز یکشنبه منتشر کرد که چهار استان عراق جزو 15 شهر درج شده دراین جدول بودند.

بر اساس این جدول، چهار شهر عراق شامل: بصره 48، عماره 49.7، ناصریه 47.8 و فاو 47.2 درجه سانتیگراد می باشد.

در این جدول شهر همچنین مطربه در کویت با 48.4 درجه سانتگیراد گرمترین نقطه و شهر آبادان در ایران با 47.9 درجه سومین نقطه گرم جهان معرفی شده است. 

عراق بویژه در جنوب درحالی گرمترین روزهای سال خود و نیز جهان را طی می کند که خاموشی های طولانی برق شهری - گاه تا 15 ساعت در شبانه روز حتی در بغداد - و کاستی ها و گرانی بسیار زیاد برق های خصوصی (مولد) مشکلات زیادی از نظر تامین سرمایش برای عراقی ها بوجود آورده است. 

با اوج گرفتن گرما و تشدید این مشکلات، مردم در استان های مرکزی و جنوب عراق از اوایل تیرماه در اعتراض به قطعی برق در تابستان بسیار گرم این کشور و همچنین فساد اداری و سوء خدمت رسانی، دست به تظاهرات زدند که همچنان در برخی شهرها ادامه دارد. 

بر اساس اعلام کمیسیون حقوق بشر عراق آخرین آمار قربانیان تظاهرات های مردمی در این کشور 13 کشته و 729 زخمی است که دو سوم زخمی ها را نیروهای امنیتی عراق تشکیل می دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها