بازداشت 6 نفر در ونزوئلا به اتهام دست داشتن در ترور نافرجام مادورو

بازداشت 6 نفر در ونزوئلا به اتهام دست داشتن در ترور نافرجام مادورو
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 09:57

شش نفر در ونزوئلا به اتهام دست داشتن در ترور نافرجام رئیس جمهوری این کشور بازداشت شدند.

العالم - آمریکا 

دولت ونزوئلا دیروز یکشنبه از بازداشت 6 "تروریست" به اتهام دست داشتن در سوء قصد به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور خبر داد.  

نِستور رِوِرول وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا در برنامه ای تلویزیونی از بازداشت این شش نفر خبر داد و اعلام کرد که افراد دیگری نیز بازداشت خواهند شد.

رورول گفت: ما شش تروریست را بازداشت و تعداد زیادی خودرو را توقیف کرده ایم و چندین هتل در مناطق مختلف پایتخت – کاراکاس – بازرسی شده است و در این هتل ها دلایلی متقن به دست آمده است.

رورول افزود: 3 نفر از 7 سربازی که در انفجار هواپیمای بدون سرنشین بمب گذاری شده زخمی شده اند، وضعیت جسمی وخیمی دارند.

وزیر کشور و دادگستری ونزوئلا درباره عملیات شناسایی عاملان سوء قصد به رئیس جمهوری گفت: هویت طراحان و مجریان داخلی و خارجی نقشۀ ترور شناسایی شده است .

مادورو نیز اعلام کرد که عاملان ترور نافرجام به "اشد مجازات" گرفتار خواهند شد.

مادورو انگشت اتهام خود را به سوی "خوان مانوئل سانتوس" رئیس جمهوری کلمبیا که دورۀ ریاست جمهوری اش پایان یافته است و "راستگرایان افراطی" - مخالفان داخلی ونزوئلا - نشانه رفته است.

سانتوس فردا سه شنبه اختیارات ریاست جمهوری را به جانشین خود "ایوان دوکه مارکِس" که دشمن سرسخت مادورو است، واگذار خواهد کرد. مارکس این هفته اعلام کرد که نظام حاکم ونزوئلا "باید" سرنگون شود و این نظام در آیندۀ نزدیک سرنگون خواهد شد.

ولادیمیر لوپِز وزیر دفاع ونزوئلا نیز سوء قصد را "تلاشی غیرقانونی برای سرنگون کردن نظام حاکم" خواند و اعلام کرد که ارتش به رهبر خود (مادورو) بی هیچ قید و شرط و محدودیتی وفادار خواهد ماند.

طارق ویلیام دادستان کل ونزوئلا هم اعلام کرد که نام های بازداشت شدگان امروز دوشنبه منتشر خواهد شد.

مادورو پس از بازگشت به مقر ریاست جمهوری خود اعلام کرد که تحقیقات اولیه حاکی از اقامت بسیاری از تأمین کنندگان مالی سوء قصد در ایالت فلوریدا آمریکا است.

 

پربیننده ترین خبرها