قطر، خواستار حل سیاسی بحران در یمن شد

قطر، خواستار حل سیاسی بحران در یمن شد
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 12:55

وزیر خارجه قطر، طرف‌های یمنی را به گفت‌وگوی ملی و اولویت قرار دادن راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور دعوت کرد.

العالم _ یمن

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرد که کشورش بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت یمن و آزادی آن و پایان دادن به فاجعه این ملت به عنوان بزرگ‌ترین فاجعه در طول تاریخ معاصر، پایبند است.

آل ثانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «تحولات یمن ایجاب می‌کند که راه‌حل سیاسی در اولویت قرار گرفته شود، گفت‌وگوی ملی همه طرف‌های یمنی فعال و تحرکات بین‌المللی برای تضمین حمایت غیرنظامیان انجام شود زیرا منطقه دیگر تاب تحمل جنگ‌های بیشتر و ماجراجویی با جان افراد را ندارد.»

وزیر خارجه قطر پیش از این در مصاحبه با شبکه الجزیره، گفته بود که قطعنامه‌های شورای امنیت درباره یمن باید محترم شمرده شود.

وی به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره گفت‌وگوی ملی و دستیابی به راه‌حل سیاسی با هدف تحقق صلح و ثبات در یمن اشاره کرده بود.

یمن از سال 1394 شاهد حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض است که با حمایت آمریکا، انلگیس و فرانسه انجام ‌می‌شود.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از زمان حمله عربستان در مارس ۲۰۱۵ تا کنون حدود ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک کشته شده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (12 مرداد 97) نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر 10 هزار کشته را ذکر می‌کنند. 

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها