جزئیاتی از خیانت های منصور هادی در یمن

دوشنبه 15 مرداد 1397 - 13:31

یکی از مسئولان جنبش "حراک جنوبی" یمن پرده از اقداماتی که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور در شهر عدن و دیگر شهرهای جنوبی می کند، برداشت.

العالم - یمن

ناصر باقزقوز یکی از مسئولان جنبش حراک جنوبی و رئیس دفتر حزب " تشکّل وحدت طلب " در استان حضرموت یمن گفت : استان های جنوبی یمن با اوضاع و شرایط امنیتی ویژه ، نابسامانی ، آشوب، بیگاری و ترس و وحشت بی سابقه روبرو است.   

باقزقوز در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت : هیچ نظام حکومتی وجود ندارد. در هر یک از استان های جنوبی یک گروه خاصی حکومت می کند. در استان حضرموت گروهی از اماراتی ها حکومت می کنند و در استان عدن گروهی از قطری ها و اماراتی ها حکومت می کنند. ما در گذشته چنین اوضاع و شرایطی را در جنوب یمن ندیده بودیم.

رئیس شاخۀ حزب تشکل وحدت طلب در استان حضرموت در جنوب یمن اعلام کرد: علت اصلی این همه آشوب بی سابقه وجود تعداد زیادی سرویس های امنیتی و گروه های شبه نظامی و گروه های مسلح است. هر یک از این تشکیلات و گروه ها وابسته به طرف خاصی است. به عنوان مثال امارات چند گروه وابسته به خود دارد. وجود این همه تشکیلات و گروه های شبه نظامی و مسلح زمینه را برای ارتکاب جرایم تروریستی فراهم کرده است.

ناصر افزود: ما در گذشته شاهد ترور پیش نمازهای مساجد نبودیم ولی هم اکنون شاهد این امر هستیم یعنی در گذشته فقط افراد نظامی و مسئولانی از جنبش حراک جنوبی ترور می شدند.

ناصر گفت: سوء قصدها و ترورها به نفع طرف های خاصی است. به عنوان مثال ترور پیش نمازها به نفع اماراتی ها است زیرا اکثر پیش نمازها مخالف استقرار نیروهای اماراتی در استان های جنوبی هستند. برخی از مسئولان جنبش حراک جنوبی نیز ترور شدند زیرا با عبدربه منصور هادی اختلافاتی داشتند. برخی از فرماندهان نظامی هم ترور شدند زیرا مخالف فعالیت القاعده بودند.

ناصر گفت: برخی طرف ها از نابسامانی و آشوب در استان های جنوبی سود می برند و به همین دلیل استان هایی را همچون عدن با اسلحه و گروه های شبه نظامی پُر کرده اند. تنها کسی که از این نابسامانی ها و آشوب ها سود می برد، عبدربه و دار و دسته اش است.

 

پربیننده ترین خبرها