ترکیه، مسئول سرنوشت لبنانی های ربوده شده

ترکیه، مسئول سرنوشت لبنانی های ربوده شده
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 10:43

العالم، لبنان - با آزاد شدن گروگان ترک در لبنان و بر اين مبنا که سرنوشت گروگان هاي لبناني در سوريه در دستان مقامات آنکارا است، لبناني ها انتظار دارند ترکيه در اقدامي متقابل گروکان هاي لبناني را آزاد کند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه العالم از بیروت، خانواده آل مقداد دلیل آزادی گروگان ترک را جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع داخلی لبنان ذکر و تاکید کردند که این اقدام بر اساس تصمیم بزرگان خاندان المقداد گرفته شده است.

خانواده آل مقداد یادآور شدند که این اقدام، "معامله" با دولت لبنان یا دولت ترکیه برای آزادی ربوده شدگان لبنانی در سوریه نبوده است.

رئيس انجمن آل المقداد در گفت و گو با خبرنگار العالم، گفت: هيچ دولتي به ما وعده نداده است و ما خود در بحبوحۀ مشكلات، جنگ داخلي، وضعیت راه هاي ارتباطی و بر اساس تصمیات بزرگان خاندان، تصمیم گرفتیم که گروگان ترك را آزاد كنیم.

تركيه در مقابل آزادي شهروندش، تاكنون واكنشي نشان نداده است. این در حالی است که در بيروت همه انتظار دارند كه آنکارا در اقدامی متقابل، دستور دهد تا شهروندان ربوده شده لبنانی در سوریه آزاد شوند، زیرا همه لبناني ها بر اين باورند كه سرنوشت ربوده شدگان لبناني در سوريه، در دستان مقامات آنکارا است.

شيخ "عباس زغيب" مسئول پيگيري پرونده ربوده شدگان لبناني در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: لبنان به وظيفه خود در پايان دادن به پرونده ربوده شدگان عمل كرد و تركيه نيز بايد به تعهدات خود براي بستن اين پرونده عمل كند.

در اين ميان، آل المقداد و خانواده هاي ربوده شدگان به ارتباطات رسمي و غيررسمي روي آورده اند و اميدوارند اين تماس ها بتواند در آزادي ربوده شدگان لبناني نقشي تاثيرگذار ايفا كنند.

13-21:51



 



پربیننده ترین خبرها