انفجار دومین انبار مهمات در عراق در یک روز

انفجار دومین انبار مهمات در عراق در یک روز
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 13:57

پس از انفجار نیمه شب گذشته یک انبار مهمات در منطقه کردستان، یک انبار مهمات دیگر در استان کربلا منفجر شد.

العالم - عراق

صبح امروز (دوشنبه 15 مرداد)، یک انبار مهمات متعلق به نیروهای «الحشد الشعبی» در شمال استان «کربلاء» منفجر شد.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات نیوز»، این انفجار صبح امروز در انبار مهمات لشکر رزمی «العباس» در تقاطع «العطیشی» واقع در ناحیه «الحسینیة» روی داد و تاکنون دلیل این انفجار یا میزان خسارات احتمالی جانی و مالی آن مشخص نیست.

بامداد امروز شبکه خبری «رووداو» کردستان عراق نیز از آتش‌سوزی در یک انبار تسلیحاتی در یکی از روستاهای نزدیک به «اربیل» خبر داد و اعلام کرد که  یک انبار سلاح و مهمات ساعت 23 یکشنبه‌شب در نزدیکی روستای «کانی قرجاله» منفجر شد و دلیل آن نیز هنوز روشن نیست.

سرتیپ «شوان عبدالقادر» مدیر دفاع شهری اربیل نیز به «رووداو» گفت که «عملیات اطفاء حریق انجام شد» اما -به گفته او- علت انفجار بدقت روشن نشده است. 

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد که انبار متعلق به بخش پشتیبانی نیروهای پیشمرگه است.

طی چند ماه اخیر، چندین انبار تسلیحات و مهمات در استان‌های مختلف عراق که اغلب به نیروهای الحشد و پیشمرگه تعلق داشته، منفجر شده است که بزرگترین آنها مربوط به یک انبار مهمات در شهرک صدر واقع در شرق بغداد بود که در تاریخ 6 ژوئن روی داد و طی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند و خسارات مادی زیادی وارد آمد.

تحقیقاتی که تاکنون درباره تکرار این حوادث در استانهای مختلف عراق، منتشر شده، حاکی از آن است که با بالا رفتن دمای هوا و به دلیل عدم انبار کردن مناسب این مهمات، این انفجارها روی می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها