بحرین از اخراج سفیر کانادا در عربستان حمایت کرد

بحرین از اخراج سفیر کانادا در عربستان حمایت کرد
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 15:00

رژیم آل خلیفه در بحرین به دنبال قطع روابط دیپلماتیک و تجاری عربستان با کانادا، ضمن اعلام همبستگی با ریاض، اخراج سفیر کانادا از خاک عربستان را تایید کرد.

العالم - بحرین

وزرات خارجه بحرین روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور تصمیم عربستان به اخراج سفیر کانادا و فراخواندن سفیر خود از این کشور و قطع روابط تجاری با اوتاوا را تایید و با ریاض اعلام همبستگی می کند.

رژیم آل خلیفه در این بیانیه کانادا را به دخالت در امور داخلی عربستان متهم کرد.

در پی درخواست کانادا برای آزادی فعالان مدنی بازداشت ‌شده در عربستان، ریاض سفیر خود را از اتاوا فراخواند و سفیر کانادا را نیز 'عنصر نامطلوب' معرفی کرد.

ریاض به سفیر کانادا ۲۴ ساعت فرصت داده تا خاک عربستان را ترک کند.

عربستان همچنین اعلام کرد کلیه تبادلات مالی و تجاری خود با کانادا را نیز متوقف می‌کند. این در حالی است که عربستان هم‌اکنون یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی کانادا در جهان به شمار می‌رود.

وزارت خارجه کانادا به تازگی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از بازداشت فعالان مدنی در عربستان، خواستار آزادی فوری چند فعال حقوق زنان شد که در زندان‌های عربستان به سر می‌برند. 

«کریستیا فریلند» وزیر خارجه این کشور نیز در توییتر خود از بازداشت «سمر بدوی» و «نسیمه الساده» ابراز ناخرسندی کرد.

آل خلیفه در بحرین خود را یکی از نزدیک ترین متحدان عربستان می داند و در کنار آل سعود علاوه بر تحریم قطر، با عربستان در جنگ علیه مردم یمن نیز همکاری می کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها