حمل «موشک انداز دوش‌پرتاب» برای محافظت از اردوغان! + تصاویر

حمل «موشک انداز دوش‌پرتاب» برای محافظت از اردوغان! + تصاویر
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 17:47

محافظان رئیس‌جمهور ترکیه هنگام حضور وی در مراسم افتتاح مسجد «چملیکه» در استانبول با حمل سلاح موشک‌انداز خبرساز شدند.

العالم / ترکیه

در ادامه خبرساز شدن تیم حفاظتی و امنیتی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، این بار حضور آنها با «موشک‌انداز» در یک مسجد سوژه رسانه‌ها شد.

اردوغان روز گذشته (یکشنبه) برای افتتاح یک مسجد جامع جدید به استانبول رفته بود که این بازدید، برخی از محافظان او سلاح موشک‌انداز دوش‌پرتاب به همراه داشتند.

روزنامه «جمهوریت» با انتشار تصویر یکی از اعضای تیم حفاظتی اردوغان، گزارش داد که این سلاح موشک‌انداز (SLSAM) از نوع سطح به هوا بود. علاوه بر آن، تدابیر شدید امنیتی برای حضور اردوغان در مسجد «چملیکه» دیده شده بود.

به نظر می‌رسد تصمیم به حمل موشک‌انداز دوش‌پرتاب توسط محافظان اردوغان پس از آن گرفته شد که تروریست‌ها روز شنبه تلاش کردند با پهپاد مسلح انتحاری به «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا حمله کنند.

محافظان مادورو اما پیش از رسیدن پهپاد به او متوجه شدند و آن را با تیراندازی هدف قرار دادند. وی در این ترور نافرجام آسیبی ندید اما 7 نظامی درپی انفجار پهپاد زخمی شدند.

البته این اولین بار نیست که محافظان اردوغان خبرساز می‌شوند. سال گذشته در جریان سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن و دیدار با همتای آمریکایی خود، تعدادی از معترضان به سیاست‌های اردوغان علیه کُردها مقابل سفارتخانه این کشور تظاهرات کردند. درپی این تجمع مسالمت‌آمیز، 15 نفر از محافظان اردوغان به دستور وی، به معترضان حمله کردند و به شدت آنها مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این حادثه 11 نفر شدیدا زخمی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها