آغاز رزمایش نظامی مصر با انگلیس و فرانسه در دریای سرخ و دریای مدیترانه

آغاز رزمایش نظامی مصر با انگلیس و فرانسه در دریای سرخ و دریای مدیترانه
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 19:33

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر از آغاز تمرینات نظامی مشترک میان نیروهای دریایی مصر، انگلیس و فرانسه در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داد.

العالم _ مصر

تامر الرفاعی اعلام کرد تمرینات نظامی مشترک نیروهای دریایی مصر، انگلیس و فرانسه در دریای سرخ و دریای مدیترانه آغاز شده است.

وی بر اهمیت این تمرینات نظامی برای مقابله با تهدیدهایی که به گفته وی امنیت دریایی را هدف قرار داده، تاکید کرد.

الرفاعی در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی نیروهای مسلح مصر در فیسبوک منتشر شده است، آورده است در چارچوب طرح فرماندهی کل نیروهای مسلح برای فعال سازی همکاری نظامی مشترک با دولت‌های دوست و برادر، نیروهای دریایی مصر تمرینات دریایی را با نیروهای دریایی انگلیس در دریای سرخ برگزار کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد تمرینات نظامی مشترک با طرف انگلیسی شامل بخش‌ها و فعالیت‌های مختلفی از جمله تمرین تازه‌ترین شیوه‌های مبارزه با مین‌های دریایی و تبادل تجارب میان دو طرف است.

این سخنگو آورده است تمرینات نظامی با طرف فرانسوی هم در دریای مدیترانه و در چارچوب اجرای سناریوهای واقعی برای مقابله با تهدیدهایی برگزار می‌شود که امنیت دریایی را هدف قرار داده است.

الرفاعی گفته است این رزمایش‌ها بر عمق روابط و همکاری نظامی با کشورهای دوست و برادر برای مقابله با تهدیدهای پیش روی امنیت دریایی در دریای سرخ و دریای مدیترانه تاکید می‌کند.

پربیننده ترین خبرها