حمایت اتحادیه عرب از مواضع سعودی‌ها در قبال کانادا

حمایت اتحادیه عرب از مواضع سعودی‌ها در قبال کانادا
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 22:50

اتحادیه عرب نیز حمایت خود را از مواضع سعودی‌ها در قبال کانادا اعلام و تأکید کرد که تحولات به وجود آمده در روابط دو کشور را دنبال می‌کند.

العالم / عربستان سعودی

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تأکید کرد که تحولات و اختلافات به وجود آمده بین عربستان سعودی و کانادا را دنبال می‌کند اختلافاتی که بازتاب خط‌مشی منفی و دیکته‌های برخی کشورهای به برخی دیگر درباره اوضاع داخلی آن است.

اتحادیه عرب در بیانیه خود با اشاره به موضع ثابت این اتحادیه مبنی بر مخالفت با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای عضو این اتحادیه، حمایت از موضع عربستان سعودی در خصوص مخالفت با دخالت در امور داخلی‌اش را مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب همچنین بر موضع ثابت این اتحادیه در رابطه با احترام به سازمان‌های جامعه مدنی و اهتمام به تلاش‌های آنها که به توسعه جوامع عربی در زمینه‌ها مختلف کمک می‌کند، تأکید کرد.

کانادا پیش از این در بیانیه‌ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بود. 

عربستان، بیانیه کانادا را «دخالت آشکار در امور داخلی» خودش توصیف کرده و گفته در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.

وزارت خارجه عربستان بامداد دوشنبه (۱۵ مردادماه) در بیانیه‌ای تصریح کرد سفیر کانادا در این کشور را «عنصر نامطلوب» اعلام کرده است. 

بحرین، امارات و تشکیلات خودگردان نیز در بیانیه‌های جداگانه حمایت خود از مواضع سعودی‌ها در قبال کانادا را اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها