تهدید سایت سعودی علیه کانادا به سبک حملات 11 سپتامبر جنجال ساز شد

تهدید سایت سعودی علیه کانادا به سبک حملات 11 سپتامبر جنجال ساز شد
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 04:12

طرح گرافیکی یک سایت وابسته به عربستان علیه کانادا که به سبک حملات 11 سپتامبر طراحی و منتشر شده برای حکومت آل سعود دردسرساز شده است.

العالم-عربستان

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی به واکنشها و بازتاب اقدام یک سایت وابسته به حکومت عربستان علیه کانادا پرداخت.

در این گزارش آمده است، حساب توئیتری یک سایت دولتی عربستان به نام اینفوگرافیک عربستان سعودی(infographic+ksa) که اکانت آن در توئیتر تایید شده نیز است روز دوشنبه در توئیت خود یک طرح گرافیکی منتشر کرده است که در آن یک هواپیمای خطوط هوایی کانادا در مسیر اصابت به آسمانخراش تورنتو است، طرحی که یادآور خواث تلخ 11 سپتامبر و حمله به برجهای دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک است و روی آن جملاتی نیز به صورت کنایه آمیز درباره دخالتهای کانادا نیز نوشته شده است.

این اقدام تحت تاثیر تصمیمات تند دولت ریاض علیه عربستان در واکنش به انتقاد وزیر خارجه کانادا از وضعیت حقوق بشر در این کشور انجام شده است.

موضوع به این برمی‌گردد که کانادا در بیانیه‌ای از دستگیری فعالان مدنی در عربستان ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنها شده بود. عربستان صبح روز دوشنبه به دلیل آنچه دخالت کانادا در امور داخلی خود خواند سفیر خود را از اُتاوا فراخواند و ضمن عنصر نامطلوب خواندن سفیر کانادا در ریاض به وی 24 ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

عربستان، بیانیه کانادا را «دخالت آشکار در امور داخلی» خودش توصیف کرده و گفته در صورتی که کانادا در آینده در امور داخلی عربستان دخالت کند به معنای آن است که به ریاض اجازه داده در امور داخلی آن کشور دخالت کند.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در ادامه گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند که طبق گزارشهای رسمی، 19 نفر از هواپیما رباها در جریان حملات 11 سپتامبر تبعه سعودی بودند.

این گزارش در اامه میگوید که این توئیت تهدید آمیز حذف شده است و یک توئیت دیگر بدون مشابه سازی با حملات11 سپتامبر منتشر شده است.

اما در حال حاضر جستجوی نام کاربری این سایت در شبکه توئیتر نشان میدهد که عوامل این سایت تصمیم گرفته اند کل حساب خود را از توئیتر حذف کنند. با این حال کاربران کانادایی و غربی از پست قبلی آن اسکرین شات گرفته و عکس توئیت در حال چرخش در شبکه های اجتماعی است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها