سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان:

اروپا هیچ مخالفتی با اجرای طرح گاز ایران به پاکستان ندارد

اروپا هیچ مخالفتی با اجرای طرح گاز ایران به پاکستان ندارد
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 08:00

سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان گفت که این اتحادیه هیچ مخالفتی در خصوص اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان (موسوم به آی - پی) ندارد.

العالم - آسیا

'جان فرانسوا کاتین' شامگاه دوشنبه در دیدار با 'عمران خان' رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در روستای 'بنی گالا'، با وی در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

فرستاده اتحادیه اروپا در این دیدار گفت که این اتحادیه خود را در خصوص گسترش آموزش، بهبود اقتصاد و گسترش همکاری با اسلام آباد در سایر بخش ها متعهد می داند.

وی گفت که اتحادیه اروپا آماده است تا با کمک به پاکستان، نام این کشور از لیست خاکستری FATF خارج شود.

'جان فرانسوا کاتین' فرستاده اتحادیه اروپا همچنین به عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان، در خصوص افزایش سرمایه گذاری خارجی در این کشور و رونق بیشتر تجارت در دولت آتی پاکستان قول مساعد داد.

وی تحقق صلح و پاکستان باثبات و پایدار را خواسته اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت:امید است که با گسترش همکاری دو جانبه، میزان تعامل پاکستان و اتحادیه اروپا در دولت آتی این کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

'عمران خان' کاندیدای تصدی پست نخست وزیری دولت آتی پاکستان و رهبر حزب پیروز انتخابات این کشور نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات و تلاش های 'جان فرانسوا کاتین' برای بهبود روابط دوجانبه بین پاکستان و اتحادیه اروپا، از کمک به این اتحادیه مردم پاکستان در لحظات دشوار قدردانی کرد.

وی اضافه کرد:پاکستان و اتحادیه اروپا باید با تعامل و سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله بهداشت و آموزش و پرورش، وضعیت زندگی مردم را بهبود بخشند.

در این دیدار، 'اسد عمر' از اعضای ارشد حزب تحریک انصاف(PTI) و گزینه احتمالی وزارت اقتصاد دولت آتی پاکستان و شهزاد وصیم دبیر کل امور بین الملل حزب نیز حضور داشتند.

حزب تحریک انصاف پاکستان (جنبش عدالت) امروز (دوشنبه) به صورت رسمی 'عمران خان' را به عنوان نامزد این حزب برای تصدی پست نخست وزیری دولت آتی این کشور معرفی کرد.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان در انتخابات ۲۵ ژوئیه - سوم مردادماه - با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.

با وجود اینکه، پاکستان قرارداد واردات گاز از ایران از طریق احداث خط لوله صلح را امضا کرده و اکنون تقریبا سه سال است که از ضرب الاجل تعیین شده در این قرارداد می گذرد، اسلام آباد اقدامی در انجام تعهدات خود درقبال این قرارداد انجام نداده و هیچ گام عملی برای احداث خط لوله گاز در خاک خود برنداشته است.

ایران پیش از پایان ضرب الاجل این قرارداد (پایان دسامبر 2014) به تعهدات خود عمل کرد و خط لوله صادرات گاز را تا نزدیکی مرزهای پاکستان احداث کرد.

پربیننده ترین خبرها