"روحانی" چه زمانی به مجلس می‌آید؟

سه شنبه 16 مرداد 1397 - 08:15

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از بررسی سوال از رئیس‌جمهور پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در مجلس خبر داد.

العالم _ ایران / سیاسی

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به هیئت رئیسه قوه مقننه، آمادگی خود را برای حضور در صحن علنی پارلمان و ارائه توضیحات درباره سوالات نمایندگان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه پارلمان در هفته جاری زمانی را برای رسیدگی به سوال از رئیس‌جمهور تعیین نکرده است، افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، بنابراین زمان رسیدگی به سوال از رئیس‌جمهور به بعد از سرکشی نمایندگان موکول می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود 3 هفته متوالی جلسه علنی خواهند داشت، تصریح کرد: هیئت رئیسه پارلمان در روزهای آینده طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور زمان حضور وی در صحن علنی پارلمان را اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ سوال از رئیس جمهور در روز(چهارشنبه 10 مرداد) اعلام وصول شد که طبق آئین‌نامه رئیس جمهور یک ماه یعنی تا (10 شهریور) فرصت دارد تا برای ارائه توضیحات درباره محور‌های سوال در مجلس حاضر شود.

رکود اقتصادی حاکم در کشور، عدم بهبود شرایط بانک‌ها در تبادل با بانک‌های خارجی پس از برجام، موضوع قاچاق کالا و ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی و وضعیت نابسامان بازار ارز از محورهای سوالات نمایندگان است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها