موگرینی: ترغیب تجارت با ایران برای حفظ توافق هسته‌ای ضروری است

موگرینی: ترغیب تجارت با ایران برای حفظ توافق هسته‌ای ضروری است
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 10:09

مسئول ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا تعاملات تجاری خود را با ایران افزایش دهند.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس؛ فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجه اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه شرکت‌ها را ترغیب می‌کند تا تعاملات تجاری خود را با ایران افزایش دهند؛ چرا که این کشور به تعهدات خود در حوزه هسته‌ای پایبند بوده است.

وی سه‌شنبه (امروز) در خلال سفر خود به نیوزیلند به خبرنگاران گفت این خود اروپایی‌ها هستند که درباره طرف‌های تجاری‌شان تصمیم می‌گیرند.

موگرینی افزود: «ما هرچه در چنته داریم عرضه می‌کنیم تا ایران را در توافق (هسته‌ای) نگاه داریم و منافع اقتصادی این توافق را برای مردم ایران حفظ کنیم؛ چرا که معتقدیم این امر نه تنها به سود منافع منطقه ماست، بلکه تمام جهان از منافع آن برخوردار می‌شود. اگر تنها یک بخش از توافقات بین‌المللی در حوزه منع دسترسی به سلاح‌های هسته‌ای باشد که عملکرد مطلوبی نشان دهد، باید آن را حفظ کرد.»

موگرینی که در کنفرانسی خبری در کنار وینستون پیترز -- وزیر امور خارجه نیوزیلند -- سخن می‌گفت افزود: «اتحادیه اروپا و نیوزیلند نیاز حفظ توافق هسته‌ای با ایران را علی‌رغم خروج آمریکا از آن درک می‌کنند.»

او در ادامه افزود: «ما به خصوص شرکت‌های متوسط و کوچک را تشویق می‌کنیم تا تعاملات تجاری خود را در ایران و با ایران در قالب آنچه یک اولویت امنیتی می‌دانیم افزایش دهند. تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا جنبه‌ای اساسی از حق ایران برای دستیابی به مزایای اقتصادی در ازای آن چیزیست که تا به‌حال انجام داده اند؛ یعنی  پایبندی به تمامی تعهدات هسته‌ایشان.»

پربیننده ترین خبرها