20 مرداد در قزاقستان؛ نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر

 20 مرداد در قزاقستان؛ نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 13:36

وزارت خارجه روسیه از برگزاری نشست دیپلمات های ارشد کشورهای حاشیه دریای خزر در روزهای آتی در قزاقستان خبر داد. انتظار می‌رود کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر در اجلاس سران درست یک روز پس از این نشست به تصویب برسد.

العالم- ایران/ سیاسی 

«گریگوری کاراسین» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در نظر دارد در نشست دیپلمات‌های ارشد کشورهای حوزه دریای خزر که قرار است در قزاقستان برگزار شود، شرکت کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این نشست قرار است در تاریخ 11 آگوست (20 مردادماه) در بندر «اکتائو» قزاقستان برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این نشست قرار است پیش از پنجمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر که با حضور رهبران روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ایران و ترکمنستان برای روز 12 آگوست (21 مردادماه) برنامه ریزی شده، برگزار شود.

انتظار می‌رود که 5 کشور حاشیه دریای خزر در این نشست، کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را به تصویب برسانند.

پیش از این در نشستی که در تاریخ 4 و 5 دسامبر سال 2017 میلادی در مسکو برگزار شده بود، در خصوص این کنوانسیون توافقاتی حاصل شد.

نخستین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در سال 2002 میلادی در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شده بود و پس از دومین اجلاس در سال 2007 میلادی در تهران پایتخت ایران برگزار شد. سومین نشست نیز به میزبانی باکو پایتخت آذربایجان در سال 2010 میلاد تشکیل شد و در نهایت چهارمین نشست در آستراخان روسیه در سال 2014 میلادی برگزار شد.

 

پربیننده ترین خبرها