نويسنده و فعال حقوق بشر يمني:

خشم یمنی ها طبیعی است

خشم یمنی ها طبیعی است
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 18:26

العالم، صنعا - نويسنده و تحليلگر سياسي يمني، گفت: خشونت هاي پديد آمده در اعتراض به توهين به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) در صنعا، بيانگر احساسات جريحه دار شده مردم يمن و "کاملا طبيعي" است.

"عبدالكريم الخيواني" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: يمني ها همانند ديگران از انتشار فيلم آمريكايي توهين به پيامبر اكرم (ص) خشمگين هستند و اين تظاهرات نشان دهنده احساسات ملت يمن است.

نویسنده و فعال حقوق بشری یمنی، افزود: ملت يمن براي اظهار خشم خود تظاهرات کرد و معترضان، نمايندۀ جریان سياسي خاصي نيستند، چون اين تظاهرات سياسي نیست، بلکه اقدامی خودجوش و خشمگينانه در برابر سفارت آمريكا بود.

الخيواني با تاكيد بر مخالفت با خشونت هایی که تظاهرات مردمي صنعا رخ داد، گفت: بايد احساسات معترضان درك شود، چون توهين هاي پي در پي آمريكا و غرب به پيامبر اكرم(ص) متوقف نشده است و ملت حق دارند خشم خود را ابراز كنند.

اين نويسنده و فعال حقوق بشر يمني، تاكيد كرد: مقامات يمن بايد سفير آمريكا را اخراج و سفير خود را از آمريكا فرا خوانند و اين اقدام با هماهنگي با بسياري از كشورهاي عربي صورت گيرد، تا برنامه اي براي تحريم اقتصادي و توقف اين توهين ها در آينده، وجود داشته باشد.

 الخيواني گفت: اسقف "بشاره الراعي" در لبنان، خشم خود را اظهار كرده و خواستار پايان دادن به اين توهين ها با دخالت سازمان ملل شد، اما بسياري از علماي مسلمان هيچ اعتراضي به این موضوع نکردند.

13-16:40

 



پربیننده ترین خبرها