واکنش جالب عربستان به افشای همکاری محرمانه با القاعده در یمن

واکنش جالب عربستان به افشای همکاری محرمانه با القاعده در یمن
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 21:24

سخنگوی ائتلاف عربی در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس درباره همکاری این ائتلاف با القاعده در یمن گفته که ما در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور هستیم.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره وجود توافق‌های محرمانه بین این ائتلاف و القاعده در یمن را تکذیب کرده است.

المالکی به رغم افشاگری آسوشیتدپرس خاطرنشان کرده، "ما در یمن با گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و شبه نظامیان حوثی تحت حمایت ایران در جنگ هستیم."

سخنگوی ائتلاف سعودی گفته، دیروز از گزارش آسوشیتدپرس مطلع شده و بدون ارایه مستندات، آن را اشتباه، اظهار نظر شخصی نویسنده و فاقد شواهد محکم عنوان کرده است.

وی ادعا کرده که ائتلاف سعودی در یمن برای نابود کردن گروه‌های تروریستی در چارچوب قوانین بین المللی تلاش و در این خصوص با جامعه جهانی همکاری می کند و عملیات مشترک علیه القاعده، داعش و شبه نظامیان حوثی را ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، آسوشیتدپرس دیروز با انتشار گزارشی اختصاصی درباره یمن از توافق محرمانه بین ائتلاف سعودی و القاعده در یمن خبر داد.

در این گزارش همچنین آمده این ائتلاف به برخی از نیروهای القاعده پول پرداخته تا از شهرها و مناطق اصلی یمن خارج شوند. علاوه بر این آمریکا از توافق مزبور مطلع بوده و به عناصر القاعده همراه با اسلحه‌های خود از شهرهایی از جمله المکلا در جنوب یمن اجازه خروج داده‌ است.

پربیننده ترین خبرها