بازگشت آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» به پاریس

بازگشت آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» به پاریس
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 07:44

مدیر موزه ملی ایران گفت: مجموعه آثار نمایشگاه «موزه لوور در تهران» امروز (سه شنبه - 16 مرداد ماه) از تهران به مقصد این موزه در پاریس بازگردانده شد.

العالم - ایران / فرهنگی

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از موزه ملی، جبرئیل نوکنده اظهار کرد: نمایندگان موزه لوور از روز سه‌شنبه نهم مرداد ماه برای جمع آوری نمایشگاه و بازگشت آثار در موزه ملی مستقر شدند.

وی افزود: پس از اتمام عملیات کنترل وضعیت آثار و بسته بندی، مجموعه با هماهنگی اسکورت پلیس پیشگیری، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همراهی موزه دار لوور به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل و در ساعت یازده صبح سه شنبه به پاریس ارسال شد.

در این نمایشگاه تعداد 56 شی به وزن تقریبی 8 تن از آثار لوور به نمایش درآمده بود.

طبق گفته مدیر موزه ملی ایران در مدت زمان برگزاری نمایشگاه، در مجموع تعداد 251690 نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که تعداد 248945 ایرانی و بقیه از سایر ملیت ها بودند. 

** نمایشگاه آثار موزه لوور رکورد بازدیدکنندگان از منشور کوروش را نشکست
بعد از نمایشگاه «منشور کوروش» در سال 1389 که 424730 نفر بازدیدکننده داشت، نمایشگاه «موزه لوور در تهران» پر بازدیدکننده ترین نمایشگاه موزه ملی ایران بوده است. 

وی افزود: آثار دوره قاجار موزه ملی ایران و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز که در نمایشگاه «امپرطوری گل سرخ: شاهکارهای ایرانی قرن نوزدهم» به نمایش درآمده بود، روز جمعه 12 مردادماه به سلامت به ایران بازگشت. این نمایشگاه در فروردین ماه گذشته در موزه لوور- لانس گشایش یافت و در اواخر تیرماه به پایان رسید. در این نمایشگاه دو اثر از موزه ملی ایران و 19 اثر از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان شرکت داشت. تعداد 152504 نفر از این نمایشگاه دیدن کردند. 

نوکنده همچنین گفت: شمار بازدیدکنندگان نمایشگاه موزه لوور در تهران نزدیک به یکصد هزار نفر بیشتر از نمایشگاه قاجار در لوور لانس بود.

این استقبال بی سابقه، علاقه مندی هموطنان ما به فرهنگ های کهن جهان را نشان می دهد و همچنین گامی بزرگ در ترویج فرهنگ موزه گردی و بازدید از موزه هاست. 

این توجه عمومی مسئولیت موزه ملی ایران را بیشتر می کند و امیدواریم با تداوم برگزاری نمایشگاه هایی از آثار سایر موزه های جهان در ایران، به این توجه و استقبال پاسخی شایسته دهیم. وی در خاتمه از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه موزه ملی ایران را حمایت کردند و به ویژه از اصحاب رسانه که با نقد سازنده یاری رسان موزه بودند، قدردانی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها