استیضاح وزیر کار پس از تنفس مجددا شروع شد

استیضاح وزیر کار پس از تنفس مجددا شروع شد
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 09:14

استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاضر از ابتدای جلسه استیضاح حاضر به سخنرانی در مخالفت با علی ربیعی نشدند و هیچکدام به جایگاه هیات رییسه مجلس نرفتند.

العالم - ایران

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در ابتدای جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس در تذکری با استناد به ماده 223 آیین نامه داخلی گفت: احساس می کنم در مجلس بدعتی بسیار خطرناک درحال پایه گذاری است.

وی افزود: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس باید پنج دقیقه توضیح دهد که آیا وزیر تعاون را به این کمیسیون دعوت کرده است یا خیر، زیرا برطبق آیین نامه داخلی تقاضای استیضاح ابتدا باید در کمیسیون اجتماعی بررسی شود.

پس از این تذکر، علی لاریجانی رییس مجلس اسامی مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، قاسم جاسمی از سخنرانان موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را چندین بار اعلام کرد و از آنان خواست که در موافقت با استیضاح سخن بگویند ولی هیچکدام از آنها به جایگاه نرفتند.

رییس مجلس نیز خطاب به این استیضاح کنندگان گفت: هر کدام از شما که می خواهد بیاید و صحبت کند اما بازهم هیچ نماینده ای نرفت.

لاریجانی تاکید کرد: آیا استیضاح را پس گرفتید که استیضاح کنندگان اعلام کردند خیر ، پس رییس مجلس از آنها سوال کرد که چرا به جایگاه نمی آید و صحبت نمی کنید.

در این زمان سخنگاه (محل سخنرانی نمایندگان ) مجلس بسیار شلوغ شد اما هیچکدام از آنها حاضر به سخنرانی درموافقت با استیضاح نشدند.

در ادامه رییس مجلس از نمایندگان خواست که به صندلی های خود بازگردند و خطاب به خبرنگاران گفت: لطفا جلسه را ترک کنید.

در این زمان لاریجانی اعلام تنفس کرد و از خبرنگاران که جلسه را ترک کنند.

مجلس هم اکنون برای دقایقی اعلام تنفس کرد.

قرار بود مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، قاسم جاسمی، امیر خجسته، اکبر رنجبرزاده، محمود شکری،محمود نگهبان سلامی،محمدرضا پورابراهیمی، علی رستمیان امروز در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت می کنند.

تقاضای استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه گذشته با 40 امضا در مجلس اعلام وصول شد، 

وی پیش از این در 22 اسفند 96 نیز با تقاضای 24 نماینده در مجلس استیضاح شد اما وی باردیگر موفق به کسب رای اعتماد مجلس شد. 

ربیعی در 11 ماه گذشته سه بار است که استیضاح می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها