عضو سابق شورای ملی انتقالی لیبی:

فیلم موهن علت حمله به سفارت آمریکاست

 فیلم موهن علت حمله به سفارت آمریکاست
جمعه 24 شهريور 1391 - 06:28

عضو سابق شوراي ملي انتقالي ليبي تاکيد کرد که حمله مردم خشمگين اين کشور به سفارت آمريکا در بنغازي فقط به علت اقدام اهانت‌آميز فيلم آمريکايي به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) بود.

خالد السایح در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: حادثه خونین بنغازی به علت اقدامات غیرمسئولانه کارکنان کنسولگری آمریکا روی داد و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

السایح گفت: پس از شناسائی جزئی هویت مهاجمان به کنسولگری آمریکا، نخست‌وزیر و معاونانش، وزیر کشور و برخی مسئولان امنیتی لیبی با برگزاری نشستی کمیته‌ای را برای تحقیق در این باره تشکیل دادند.

عضو سابق شورای ملی انتقالی لیبی تصریح کرد: حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده نبود بلکه این حمله به علت پخش فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) بود.

السایح گفت: فیلم موهن به پیامبر اسلام (ص) در سالروز حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا پخش شد که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

السایح گفت: تحصن در برابر کنسولگری آمریکا در بنغازی مسالمت‌آمیز بود و هیچ حمله‌ای به کنسولگری انجام نشد، اما ناگهان تیراندازی‌های متقابل آغاز شد و افراد بسیاری خود را وارد جمع تحصن کنندگان کردند و چند گلوله خمپاره به سوی کنسولگری پرتاب شد.

MKH-13-18:43

 

 



پربیننده ترین خبرها