فرجام توطئه آمریکا و آرایش جدید رسانه ای علیه ایران

فرجام توطئه آمریکا و آرایش جدید رسانه ای علیه ایران
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 20:04

به دنبال خروج جنجال برانگیز دونالد ترامپ از معاهده بین المللی برجام و شکست آمریکا درهمراه کردن اتحادیه اروپا، چین و روسیه با تحریم های یکجانبه علیه ایران، واشنگتن به همراه برخی از همپیمانان منطقه ای خود به صورت آشکار و پنهان به هجمه های متعدد از جمله جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای و تشویق به آشوبگری علیه کشورمان مبادرت کرده تا به زعم خویش ایران را در برابر خواسته های قلدرمابانه خود به تسلیم وادار کند.

العالم ـ گزارش

یکی از تحرکات آمریکا در هجمه علیه ایران علاوه بر حربه تحریم، استفاده از جنگ رسانه ای از طریق حمایت و به راه انداختن رسانه های جدید فارسی زبان و تلاش برای مشوش کردن افکارعمومی از طریق شبکه های اجتماعی است.

آرایش رسانه ای جدید علیه ایران

درهمین خصوص دکتر اکبرنصراللهی استاد ارتباطات، قبل از شروع تحریم های یکجانبه آمریکا، از کوچ غیر عادی برخی از خبرنگاران، مفسران و گزارشگران بی بی سی فارسی به برخی دیگر از رسانه های فارسی زبان از جمله دویچه وله، رادیو فردا و تلویزیون اینترنشنال و ماموریت پنهان و مرتبط با تحولات آنی و آتی آنها علیه ایران در ارتباط با برنامه سخت احتمالی ترامپ و عربستان سعودی درمنطقه خبرداد.

چند روزی پس از اظهار نظر این استاد ارتباطات، خبرهایی درز کرد مبنی بر این که روزنامه معروف انگلیسی ایندیپندنت با همکاری گروه پژوهش و بازاریابی عربستان (اس آر ام جی) تا پایان سال جاری چهار وب سایت خبری به زبان های مختلف از جمله به زبان فارسی راه اندازی می‌کنند.

بر این اساس راه‌اندازی شبکه‌های رادیو و تلویزیونی برونمرزی و استفاده از رسانه های جدید و به طور کلی تقویت رسانه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران با دقت و سرعت بیشتر و پیچیدگی زیادتر از قبل، در دستور کار دیپلماسی رسانه ای غرب به ویژه ‌آمریکا و انگلیس قرار گرفته و جنگ تمام عیار رسانه ای و جدال برای جلب مخاطب و تاثیرگذاری و نفوذ بر افکار عمومی ایران را دردستور کارخود قرار داده اند.

یکی از اقدامات عجیب و البته برنامه ریزی شده رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی وابسته به آنها تشویق به گسترش اعتراضات و حضور مردم در خیابان ها به دنبال برخی اعتراضات صورت گرفته نسبت به وضعیت معیشتی واقتصادی درکشور و همچنین تبلیغ آشکار برای به راه انداختن جنگ علیه ایران بوده است.

تشویق به خشونت و جنگ افروزی

به گواه کارشناسان، این روزها در حالی یکی از اقدامات رسانه های غربی به ویژه بی بی سی فارسی در راستای مباح سازی تحریم ها و تجاوز نظامی، تبلیغ و تشویق خشونت و جنگ علیه ایران است که پرهیز از خشونت، عدم حمایت از جنگ طلبان و خودداری از تشویق به مداخله های نظامی از اصول صریح و بدون ابهام اخلاق حرفه ای رسانه ای است.

از آنجا که اقدامات ترامپ علیه ایران مداخله آشکار درامور داخلی کشورمان و رفتاری تجاوزکارانه و مغایر با حقوق بین الملل است، بی شک تبلیغ و ترویج مداخله های غیر قانونی آمریکا و تلاش برای عادی سازی تجاوز نظامی علیه ایران مغایر با اصول حرفه ای فعالیت های رسانه ای است.

حمایت ناشیانه پمپئو از آشوبگری در ایران

مقامات آمریکایی که پس از خروج از برجام به فشارهای اقتصادی و متعاقب آن گسترش اعتراضات در ایران دل خوش کرده و به صورت آشکار و پنهان از نقشه های خود برای دخالت درکشور و به آشوب کشاندن آن سخن گفته بودند، همواره ازهیچ فرصتی برای دستیابی به اهداف خود دریغ نکرده اند، در تازه ترین این موارد توئیت ناشیانه وزیر خارجه آمریکاست که از آشوب و اعتراضات در ایران حمایت کرده است.

مایک پمپئو که به تاثیر مخرب تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران دل بسته است، چند روز پیش در پیامی توییتری ضمن ریختن اشک تمساح خاطرنشان کرده که آمریکا از حق مردم ایران برای اعتراض حمایت می کند و با توسل به حربه نخ نما شده حقوق بشری، از ایران خواسته که به حقوق بشر احترام بگذارد.

در همین خصوص رسانه های غربی نیز با راه انداختن روز شمار اعتراضات در ایران به همراهی با اقدامات مغایر خلاف قوانین بین المللی آمریکا در زمینه تحریم ایران و تشویق به خشونت و اعتراضات پرداخته و با بزرگنمایی برخی اعتراضات به وضعیت معیشتی صورت گرفته در گوشه و کنار کشور، درصدد ترویج خشونت و تلاش برای القای رودر رویی ملت و دولت پرداختند.

شکست تحرکات دشمن برای ایجاد آشوب در ایران

فرمانده نیروی انتظامی پس از فروکش کردن نوسانات و التهاب های موجود در بازار ارز و سکه که با ارایه بسته جدید ارزی صورت گرفت، پرده از حقایقی برداشت که از شکست برنامه ریزی غرب به ویژه آمریکا برای مداخله درکشور و تقلا برای ایجاد خشونت و به آشوب کشیدن مملکت حکایت دارد.

سردار حسین اشتری گفته، پنجشنبه هفته گذشته اوج فراخوان های آنها برای تجمع بود. بیش از 200 نقطه و محل را برای تجمع اعلام کرده بودند که شاید 10 الی 15 نقطه شکل گرفت که آن هم محدود بوده و حربه آنها کارساز نشده است.

فرمانده نیروی انتظامی که در آیین تکریم و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی انتظامی استان یزد سخن می گفت، با بیان اینکه تحرکات دشمن را کاملا تحت نظر داریم، خاطرنشان کرد، دشمنان قسم خورده به دنبال وارد کردن خدشه به انقلاب اسلامی هستند و ما باید بیش از پیش آمادگی خود را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های دشمن برای مردم ایران موضوع جدیدی نیست و این که دشمن تمام توان خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌کار بسته، تصریح کرد، امروز دشمن در شبکه‌های اجتماعی تحرکات بسیار گسترده‌ای علیه انقلاب انجام می‌دهد ولی خوشبختانه این تحرکات به دلیل هوشیاری بالای مردم و نیروهای نظامی و انتظامی خنثی شده و خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی با تاکید بر این که ما صحنه‌های بسیار سختی را پس از انقلاب پشت سرگذاشتیم که برخی تحرکات امروز دشمن نسبت به این صحنه‌های سخت از جمله دفاع مقدس و موضوع منافقین هیچ چیزی نیست، خاطرنشان کرد، با این حال ما با هوشیاری کامل این تحرکات را دنبال کرده و با متخلفان برخورد می کنیم.

یکی از اهداف رییس جمهور آمریکا که با سروصداهای بسیار به خروج از برجام مبادرت و سخت ترین تحریم ها را علیه ایران وعده داد، همراه کردن جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا با خود بود که در این زمینه ناکام ماند و نتوانست به رغم تبلیغات و تهدیدهای جورواجور به اهداف خویش دست یابد.

مقامات آمریکایی پس از ناامیدی از همراهی جهانی برای تحریم ملت ایران، به جنگ اقتصادی، التهاب و ایجاد آشوب درکشور دل بسته بودند که به رغم برخی موفقیت ها درایجاد تلاطم های ارزی و نوسانات قیمت طلا و سکه، با ارایه بسته جدید ارزی از سوی دولت بازار به سوی ثبات و کاهش قیمت ها سوق یافت.

حربه ایجاد آشوب و ناآرامی درکشور با سوء استفاده از برخی اعتراضات صورت گرفته به وضعیت اقتصادی نیز اینک با ثبات بازار و روند کاهشی قیمت های ارز و سکه و هوشیاری مردم و مسوولان هم با شکست مواجه شده هر چند که آمریکا پس ازاین ناکامی ها بیکار نخواهد نشست و باید هوشیار و منتظر بازی های جدید واشنگتن و اذنابش بود.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها