سفر مکرون به سرزمین های اشغالی لغو شد

سفر مکرون به سرزمین های اشغالی لغو شد
چهارشنبه 17 مرداد 1397 - 15:47

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از برنامه ریزی برای سفر به سرزمین های اشغالی طی ماههای گذشته و سپس به تعویق انداختن آن تا ماه نوامبر، سفر خود را لغو کرد.

العالم / اروپا

نسخه انگلیسی تارنمای روزنامه یدیعوت آحارونوت با انتشار این خبر افزود: پاریس دلیلی برای لغو این سفر ارائه نکرده، اما به نظر می رسد این موضوع مربوط به بحران سیاسی پیش روی مکرون در فرانسه پس از درگیری محافظ وی با معترضان است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، مکرون سال گذشته اعلام کرد در بهار سال 2018 به منظور ارائه برنامه جدیدی برای مذاکرات فلسطین- اسرائیل به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد. این سفر به ماه نوامبر موکول شد و اکنون نیز به صورت کامل لغو شده است.

ماه گذشته ویدئویی منتشر شد که مقام امنیتی ارشد «امانوئل مکرون» را در حال ضرب و شتم یک معترض ضد دولتی نشان می داد. این فیلم «آلکساندر بِنال» محافظ مکرون را در حال کتک زدن یکی از معترضان حاضر در تظاهرات روز کارگر نمایش می دهد. یک روز پس از بازداشت بنال کاخ الیزه با صدور بیانیه ای وی را از کاخ الیزه اخراج کرد. 

افشای خشونت دستیار ارشد رئیس جمهوری فرانسه در تظاهرات روز اول ماه مه، به گرفتاری بزرگی برای دولت و شخص رئیس جمهوری تبدیل شده و انتقاد احزاب مختلف فرانسه به انتشار ویدئوی جنجالی را افزایش داده است.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: لغو سفر مکرون درست پس از لغو سفر ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه به اسرائیل به علت مشکلات در سیاست داخلی اتفاق افتاده است. 

این روزنامه نوشت: اما برخی مقامات اسرائیلی معتقد هستند دلیل دیگری وجود داشته و مدعی شدند که تظاهرات مرگبار در نوار غزه موجب نیامدن رئیس جمهوری فرانسه شده است. 

پربیننده ترین خبرها