معاون دبیر کل حزب دمکرات یمن:

سفیران آمریکا از کشورهای اسلامی اخراج شوند

سفیران آمریکا از کشورهای اسلامی اخراج شوند
جمعه 24 شهريور 1391 - 08:38

معاون دبير کل حزب دمکرات يمن با بيان اينکه با انتقاد از رئيس‌جمهور اين کشور به علت عذرخواهي از آمريکا تاکيد کرد سفيران آمريکا بايد از کشورهاي اسلامي اخراج شوند.

 «احمد الفقیه» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، در واکنش به انتشار فیلمی اهانت‌آمیز به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص)، گفت: جنایت‌ها و تجاوزات آمریکا به بالا‌ترین سطح رسیده است. از این رو، لازم است سفیران آمریکا از کشورهای اسلامی اخراج شوند

وی از عذرخواهی رئیس جمهوری یمن از آمریکایی‌ها به علت یورش به سفارت این کشور درصنعاء انتقاد کرد و گفت: چرا آمریکایی‌ها نباید از مسلمانان عذرخواهی کنند؟

الفقیه افزود: در یمن شاهد آثار جنایت‌های آمریکا علیه مردم بی‌گناه هستیم که در حملات جنگنده‌های بدون خلبان آمریکایی به بهانه مبارزه با تشکیلات القاعده کشته می‌شوند.

معاون دبیر کل حزب دموکرات یمن گفت: آمریکایی‌ها مردم یمن را می‌کشند، بدون اینکه محاکمه شوند و بدون اینکه کسی از قربانیان دفاع کند؛ آیا قانون حقوق بشری که آمریکایی‌ها مدعی آن هستند، این است؟

وی گفت: اکنون بار دیگر تکرار‌‌ همان زنجیره‌ای هستیم که با «سلمان رشدی» (نویسنده کتاب آیات شیطانی) شروع شد و همچنان ادامه دارد. ما همچنان شاهد تکرار اهانت‌ها به اسلام و رسول گرامی اسلام (ص) هستیم. رسانه‌های غربی نیز از این افراد اسطوره می‌سازند و آنان را مشهور می‌کنند.

وی ادامه داد: ما مسلمانان وظیفه داریم که دشمن خود را بشناسیم؛ باید همه با هم درجبهه‌ای واحد قرار گیریم و پاسخ این اهانت‌ها را بدهیم.

منصور هادی رئیس جمهوری یمن در بیانیه‌ای از یورش به سفارت آمریکا در صنعاء عذرخواهی کرد و این یورش را اقدامی جنجال‌برانگیز و با هدف تاثیرگذاری بر روابط آمریکا و یمن دانست.

وی ضمن انتقاد از بیانیه رئیس جمهوری یمن، گفت: منصور هادی با این اقدام خود نشان داد که هیچ ارزشی برای احساسات مردم یمن و مسلمانان قائل نیست.

مسئول حزب دموکرات یمن به شدت از عذرخواهی رئیس جمهوری یمن از آمریکایی‌ها انتقاد کرد و گفت: چرا ملت آمریکا از اهانتی که به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان شده است عذرخواهی نمی‌کند؟

وی از حاکمان عرب ومسلمانان خواست که سفیران آمریکا را از کشور‌هایشان اخراج کنند.

الفقیه خاطرنشان کرد مسئولان یمنی که خون یمنی‌هایی را که درحملات جنگنده‌های آمریکایی ریخته شده است، نادیده می‌گیرند و برای آن ارزشی قائل نیستند، به طور حتم دربرابر اهانت به پیامبراسلام نیز بی‌توجه هستند.

وی از همه مسلمانان جهان خواست که با یکدیگر یکدل و هم صدا باشند و در برابر اهانت غربی‌ها به مسلمانان و مقدسات اسلامی به پا خیزند.

 

FF-۱۴-۲۰: ۴۵



پربیننده ترین خبرها