آیا هیلاری کلینتون ناچار به استعفا می‌شود؟

آیا هیلاری کلینتون ناچار به استعفا می‌شود؟
جمعه 24 شهريور 1391 - 10:28

استاد سياست بين الملل دانشگاه مريلند با اشاره به بحراني بودن روابط کنوني مصر و آمريکا، تاکيد کرد اگر حمله ديگري به يکي از سفارت‌هاي آمريکا صورت گيرد، هيلاري کلينتون ناچار به استعفا خواهد شد.

 «نبیل میخائیل» در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: در حال حاضر تظاهرات گسترده‌ای که سفارت آمریکا در قاهره را احاطه کرده، سبب بحرانی شدن روابط دو کشور شده است، با این حال هنوز خطوط همکاری و هماهنگی میان وزارت دفاع آمریکا و وزارت کشور مصر در خصوص حفظ امنیت سفارت این کشور برقرار است.

وی افزود: بخشی از مسئولیت تظاهرات جاری در اطراف سفارت آمریکا در قاهره، به عهده باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، است زیرا او در ابتدای شکل گیری این بحران، برخوردی تحقیر‌آمیز با آن داشت و این مساله در انتخابات ریاست جمهوری برای او گران تمام خواهد شد به ویژه که جمهوری خواهان مترصد فرصتی برای تخریب او هستند.

استاد سیاست بین الملل دانشگاه مریلند در ادامه گفت: قربانی اول هرگونه حمله به هر یک از سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان، هیلاری کلینتون خواهد بود که به اتهام کوتاهی و اهمال در حمایت از منافع ملی آمریکا ناچار به استعفا خواهد شد.

نبیل میخائیل در پایان تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند از نظام جدید مصر حمایت کند زیرا این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همین سبب آمریکا در تلاش برای فرونشاندن بحران روابط خود با این کشور است اما با توجه به افزایش مشکلات حل نشده میان قاهره و واشنگتن پس از پیروزی انقلاب مصر، به نظر می‌رسد دولت آمریکا برای بحران زدایی از روابط خود با قاهره، مسئولیت سنگینی به عهده خواهد داشت.

 

۱۴-۱۹: ۱۰

پربیننده ترین خبرها